Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Krånglande Bredband/dator  (läst 684 gånger)

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
Krånglande Bredband/dator
« skrivet: 14 jul-10 kl 00:20 »
 Är det någon som kan hjälpa mig att tala om vad som kanske kan vara fel?
 Min dator kopplar ner det mobila bredbandet efter några sekunder, heeela tiden, jag blir snart galen!!! På min gamla sega dator (som jag använder nu) så fungerar det, men allt som jag försöker göra tar sån väldig lång tid och den har en förmåga att bli överhettad och stänga av sig själv då och då...
 Kan virusprogrammet ha hittat på några konstigheter? (Har Norton). Kan det hjälpa att köra Nortonskivan igen? Är det ett sätt att "Börja om" så att man kan tillåta div saker igen? Jag fattar inte hur man annars kommer åt att ändra vad som är tillåtet och inte... Teknikens Under och jag går inte ihop så bra som ni kanske märker :-[
 Den kopplar alltså upp för en liten stund, sedan kopplar den ner och kommer med div felanledningar eller så bara att enheten kopplats från...
 Jag har testat att avinstalera bredbandet ett antal gånger och instalerat drivrutinerna igen men det hjälper inte :(
 Jag skulle ju allra helst vilja slippa åka in till stan och lämna datorn, men det kanske är vad jag måste göra för att få rätsida på det hela?
 Hoppas någon Snälling har någon bra idee´för snart hivar jag ut eländet till dator genom fönstret >:( >:(
                         Mvh
                     Charlotte
« Senast ändrad: 14 jul-10 kl 00:24 av Charlotte »
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Skytten

  • Inlägg: 7426
    • Skåne
SV: Krånglande Bredband/dator
« Svar #1 skrivet: 14 jul-10 kl 21:22 »
Datorn stängs av om den blir varm, och det problemet nämnde du.  Fläkten kan vara kass, eller så står den kanske så att luften inte kommer ut.  Detta händer på min laptop om jag har den på ett ojämnt eller mjukt underlag, på ett sängtäcke eller i knät.
Livslängden på en dator idag är inte så många år, och att fixa en dator hos en firma är inte lönt, en ny kostar mindre. Backa upp allt innan den lägger av helt.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Krånglande Bredband/dator
« Svar #2 skrivet: 16 jul-10 kl 18:11 »
 Tack för ditt svar :)
Jag ser att jag skrivit oklart :-[
Datorn som kopplade ner bredbandet heeela tiden är inte gammal, bara några månader.
Det är min gamla pensionerade dator som stänger av sig och går segt men på den fungerade bredbandet, därav visste jag att det inte var något fel på det.
 Nu har jag fått hjälp så att den nya funkar igen :) Det var brandväggen som fått nåt frispel och trodde att bredbandet var ett virus som absolut inte fick släppas igenom...
                                    Mvh
                                 Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

780 gäster, 2 användare
Tiomilaskogen, erland76

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser