Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Dumstrut" till katt sökes  (läst 1521 gånger)

ersam

  • Inlägg: 2875
    • -
"Dumstrut" till katt sökes
« skrivet: 24 feb-10 kl 17:52 »
Någon som kan tipsa om man kan köpa en sådan på nätet? Eller har du en som du kan avvara så skicka ett PM till mig!

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: "Dumstrut" till katt sökes
« Svar #1 skrivet: 24 feb-10 kl 18:19 »
Här är ett bra alternativ till den vanliga i plast
http://www.smartasaker.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=632
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Eva R

  • Inlägg: 202
  • Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
SV: "Dumstrut" till katt sökes
« Svar #2 skrivet: 24 feb-10 kl 19:02 »
Var på katten sitter skadan/såret?
Om det sitter på kroppen funkar det bra med en "body" av en strumpa.
Katten hindras inte lika mycket och accepterar detta mycket bättre än en tratt.
Har funkat suveränt för mig när jag har haftr kastrerade honkatter.
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

ersam

  • Inlägg: 2875
    • -
SV: "Dumstrut" till katt sökes
« Svar #3 skrivet: 25 feb-10 kl 10:30 »
Han har ett vätskande sår på ryggen. Har kört med "dumstrut" innan och slickar han inte så har det lugnat sig - denna ligger i skogen efter han smet ut. Har kollat runt på nätet och frakten är i regel dyrare än struten - ligger hemma med halsfluss så det får väl bli att åka förbi djurklinik när man står på benen igen.

Tills vidare så ska jag testa en "body". Han blir säkert glad!  ;D

lilyrose

  • Inlägg: 484
  • Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
SV: "Dumstrut" till katt sökes
« Svar #4 skrivet: 03 mar-10 kl 17:45 »
hör med djursjukhuset, dom ger dom gratis..  men katter är fenomenala på att på nått sätt komma åt såret.. min katt lyckades då lika upp såret flertalet gånger innan det läkte..  lycka till !
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

ersam

  • Inlägg: 2875
    • -
SV: "Dumstrut" till katt sökes
« Svar #5 skrivet: 03 mar-10 kl 17:56 »
Tack allihop! Gratis? Tror jag aldrig skulle hända här hemma...

Var sängliggande förra veckan men på lördagen tog jag mig ut och åkte till en djuraffär. 65 kr kostade det. Lite billigare hittade jag på nätet men då var frakten 89 kr.  :P

Pucko har sin dumstrut på och förutom att såret läker så äter han inte lika mycket (=snor ute hos andra katter). Rena bantningskuren. En snygg, slank och frisk kille kommer att springa ut i vårvärmen om några veckor!  8)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

685 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser