Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är priset detsamma på nyslungad honung?  (läst 5928 gånger)

Abigail

  • Inlägg: 655
Är priset detsamma på nyslungad honung?
« skrivet: 22 jun-10 kl 15:06 »
Säljs nyslungad honung billigare än den rörda? Det är ju mycket mindre arbete med den.

beekeepern

  • Inlägg: 1225
  • Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
SV: Är priset detsamma på nyslungad honung?
« Svar #1 skrivet: 22 jun-10 kl 15:30 »
Jag tog mera betalt ifjol på en marknad, 50 kr för 0,5 kg (45 kr)
Är ju en eftertraktad produkt som finns under en kort tid. :)
Beekeepern.
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

ersam

  • Inlägg: 2875
    • -
SV: Är priset detsamma på nyslungad honung?
« Svar #2 skrivet: 22 jun-10 kl 16:16 »
Jfr med färskpotatis i början på säsongen.  :D

Klart du ska ta extra - bjud på provsmakning och prata för varan så får du dubbelt så mycket betalt. Tappa gärna i mindre "exklusiva" burkar.

Satsa på 150 kr/kilo. Känns det mycket? Tänk på att det är frivilligt att köpa. Kom ihåg att du måste sälja varan - den säljer inte sig själv. :)



Får flika in en liten historia om när SkaraBert ringde Big Bengt på High Chaparall.
- Den där tonfisken på burk var totalt oätbar.
Varpå Big Bengt svarar
- Du ska sälja den - inte äta!

Abigail

  • Inlägg: 655
SV: Är priset detsamma på nyslungad honung?
« Svar #3 skrivet: 22 jun-10 kl 16:25 »
Den är redan i 700 grams burkar. Jag måste köpa mindre burkar, det är nog lättare att ta ut ett högre kilopris då.

Edward.

  • Inlägg: 3134
  • A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: Är priset detsamma på nyslungad honung?
« Svar #4 skrivet: 23 jun-10 kl 01:27 »
100kr burken det är en primör , potatis får de rabatt på nu så de kan lyxa till det med färsk honung till jord gubbarna. lyx små mängder = högre pris ..... lycka till     mvh  :P
« Senast ändrad: 28 jun-10 kl 11:35 av Edward. »
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Rune H

  • Inlägg: 119
SV: Är priset detsamma på nyslungad honung?
« Svar #5 skrivet: 27 jun-10 kl 17:57 »
Den är redan i 700 grams burkar. Jag måste köpa mindre burkar, det är nog lättare att ta ut ett högre kilopris då.
Nyslungad bör nog tappas i mindre burkar. De vanligaste konsumenterna hinner annars inte förbruka den innan den stelnat. Och då kan den bli grovkornig , det är viktigt att tala om när man säljer nyslungad honung.

Sten-Åke Lindell

  • Gäst
SV: Är priset detsamma på nyslungad honung?
« Svar #6 skrivet: 27 jun-10 kl 18:47 »
Jag kör 250g sexkantburk och 350g vanlig rund till nyslungat, då är det slut fort! Viktigt är att informera vad nyslungad honung är.

Edward.

  • Inlägg: 3134
  • A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: Är priset detsamma på nyslungad honung?
« Svar #7 skrivet: 28 jun-10 kl 11:35 »
100kr burken det är en primör , potatis får de rabatt på nu så de kan lyxa till det med färsk honung till jord gubbarna. lyx små mängder = högre pris ..... lycka till     mvh  :P

Jag reviderar min pris sättning tog 35 kr för en sex kantig 250 gr burk = 140 kr /kg

50 kr för 395gr björn = 126 kr /kg

Sålde slut på allt utom en björn   ;D      mvh edward   :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

toredh

  • Gäst
SV: Är priset detsamma på nyslungad honung?
« Svar #8 skrivet: 28 jun-10 kl 13:01 »
Tar 34:- till butik för 350g squeeze. Skriver tydligt på etiketten att detta är en primör som bör avnjutas snarast, och kan kristallisera med tiden. Värm då varsamt. Har ställ med låda bredvid jordgubbarna med skylt att nyslungat med glass och gubbar är som kyssar med kärlek!
Det funkar! Lycka till!

ersam

  • Inlägg: 2875
    • -
SV: Är priset detsamma på nyslungad honung?
« Svar #9 skrivet: 28 jun-10 kl 14:14 »
Skriver tydligt på etiketten att detta är en primör som bör avnjutas snarast, och kan kristallisera med tiden. Värm då varsamt. Har ställ med låda bredvid jordgubbarna med skylt att nyslungat med glass och gubbar är som kyssar med kärlek!
Får man sno delar av den texten? Skitbra!  :)

toredh

  • Gäst
SV: Är priset detsamma på nyslungad honung?
« Svar #10 skrivet: 29 jun-10 kl 10:11 »
Gör det. Bara hedrande! Ha det gott!

ersam

  • Inlägg: 2875
    • -
SV: Är priset detsamma på nyslungad honung?
« Svar #11 skrivet: 02 jul-10 kl 07:53 »
Med bra text och provsmakning så hade försäljningen troligen gått skitbra men ibland orkar/hinner man inte.

40 kr för 250 gram nyslungat verkar vara lagom pris här i Alingsås. Säljer bra.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

454 gäster, 4 användare (1 dolda)
von tratt, Jona d, sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser