Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill lära mig spinna!  (läst 2000 gånger)

Izmiljotina

  • Gäst
Vill lära mig spinna!
« skrivet: 16 jan-05 kl 15:55 »
Jag önskar verkligen att det fanns någon som kunde lära mig att spinna. Jag är nämligen välsignad med en underbar liten hund som har väldigt lång och bra päls... och allt skall ju tas tillvara... =)
Synd att så få kurser och dylikt i hantverk finns här i trakten.

Xera

  • Gäst
Vill lära mig spinna!
« Svar #1 skrivet: 26 jan-05 kl 09:16 »
Hejsan !!

Jag är helt nu här ochdessutom helt salig för att ha hittat hit.

Jag tycker oxå om att göra det mesta själv, men iden är ofta knapp då jag har småbarn.

Det här med att spinna tycker jag låter otroligt kul och intressant.  Jag arbetar en del med ull men så är det mest tovning. Just nu med nål.

Jag har varit inne mycket på att färga mitt eget garn och tänkte försöka hitta lite tid att göra det i sommar... tänkatt få färga ullgarn som jag har gjort själv.

Jag stickar och virkar en del men det som jag behöver garn till är band som jag väver själv.

/Xera

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
Vill lära mig spinna!
« Svar #2 skrivet: 26 jan-05 kl 11:55 »
 Ni som inte hittar någon som kan lära er att spinna har ni kontaktat Hemslöjdskonsulenterna i era län? Dom kan säkert hjälpa till:
http://www.slojdmagasinet.nu/lankar_hemslojdsforeningar.htm
 Från "vår" Hemslöjdsförening kan man tom hyra kardor, spinnrock osv så att man kan prova innan man köper egna grejor, jag vet inte om det är så i dom andra föreningarna?
  Det är verkligen sorgligt att inte barnen får lära sig alla gamla hantverk! Dom tycker ju att det är så kul! Jag har inga egna barn men brukar "låna" min systerdotter som numera kan både tova och spinna på slända.
                          Mvh
                       Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

587 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser