Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna som är "sned" i nacken på morgonen - men pigg på dagen  (läst 3648 gånger)

Linjerat

  • Inlägg: 20
  • Obotlig lantlivsromantiker.
    • Västergötland
I förrgår hittade jag en av mina gammelhöns på hennes sedvanliga pinne längst upp i hörnet.
Jag reagerade på att hon inte gått ut då hönshuset varit öppet i några timmar.

Hon såg då väldigt sned ut. Huvudet lutade åt vänster och hon tittade upp i taket - påtagligt konstigt efter åtta år med höns.
Jag lyfte ner henne och då började hon såklart att sprattla och ville ner på marken så fort som möjligt - och väl på marken var hon helt som vanligt, äter och dricker.

Jag tänkte att det kanske var en nackspärr som hon själv löste upp genom sitt sprattel. Pigg och glad hela dagen.
Men samma sak igår - sned i nacken tills jag lyfte ner henne och därefter pigg och glad.

Och samma sak idag!

Vad tror ni det kan vara för konstigt?

 

Dre

  • Inlägg: 8
    • Gotland
Jag är säker på att du kommer få bra svar av de mer erfarna ang. sjukdomar, ålder och kost, ergonomi osv.

Men prova att håll handen i hörnet -är det dragit där? Har det varit mkt kallt så hon stelnar till eller blivit ett hål där nyligen?
Om det blivit ett lokalt blås på hennes nacke efter mushål eller så som gör att hon stelnar till?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

296 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser