Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vi älskar russin!  (läst 2708 gånger)

Virvla

  • Inlägg: 30
    • Tanken svindlar
Vi älskar russin!
« skrivet: 16 mar-06 kl 19:24 »
Halloj, ett konstigt ämne kanske, vet inte riktigt vart det hör hemma, men testar i detta forum:

Jag och min sambo älskar russin, och det börjar bli ganska dyrt att köpa småförpackningar (tror de är 250 och 500 g) på ica. Så jag undrar var man kan hitta större förpackningar, helst ekologiskt odlade, russin. Någon som har nåt tips?

Sirpusbollen

  • Inlägg: 858
  • odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
Re:Vi älskar russin!
« Svar #1 skrivet: 16 mar-06 kl 19:43 »
Man kan köpa från grossistföretag såklart!
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

Carina Von C

  • Inlägg: 174
    • Norrbotten
Re:Vi älskar russin!
« Svar #2 skrivet: 16 mar-06 kl 19:48 »
Ett tips är att kolla i någon affär som säljer matvaror från mellanöstern,  där brukar det finnas både gula, gröna och svarta russin till helt andra priser än i supermarknaden.  Jag har mitt favoritställe där jag köper nötter, russin, linser och bönor för otroligt överkomliga priser (+ tvåliters flaskor med Dr Pepper, men det är en annan historia)

M.
"Man ska aldrig avslöja sina svampställen!"

Sirpusbollen

  • Inlägg: 858
  • odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
Re:Vi älskar russin!
« Svar #3 skrivet: 16 mar-06 kl 19:49 »
Ja, de butikerna brukar för det mesta sälja lösvikt också!
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

Hemikring

  • Gäst
Re:Vi älskar russin!
« Svar #4 skrivet: 16 mar-06 kl 20:46 »
Jag köpte en gång kravmärkt torkad frukt, även russin, i 25 kg-paket från Kung Markatta. Jag var tvungen att bilda en inköpsring för att få handla, sedan köpte jag för några tusen.

Det här är några år sedan, vet inte vad de har för regler nu.

tomas-kero

  • Inlägg: 167
    • Norrbotten
Re:Vi älskar russin!
« Svar #5 skrivet: 17 mar-06 kl 08:31 »
Man kan beställa från Bio-food , ekologiska och till ett överkomligt pris.de har många olika sorter. Min kusin beställde en tolv kilos låda åt mig, aldeles  lagom storlek tycker jag! ;D

Eulalia

  • Gäst
Re:Vi älskar russin!
« Svar #6 skrivet: 20 mar-06 kl 21:42 »
har ni smakat på blåbärsrussin?  ;D gör ni det så är ni fast!
plocka utav bara helskotta i höst, lägg ut på lakan i solen, och lägg de  torra blåbären i burkar längst in i skafferiet. Glöm bort dem tills vintern kommer. Försök att inte nalla! Öppna mitt i vintern o njut!


Virvla

  • Inlägg: 30
    • Tanken svindlar
Re:Vi älskar russin!
« Svar #7 skrivet: 04 apr-06 kl 16:25 »
tack allihop, jag ska kolla upp era alternativ. Bio-food verkar bra, ska titta närmare på det. Tyvärr har vi inga mellanösternbutiker här i närheten, ska kolla det nästa gång jag är i stan.

och blåbärsrussin låter ju hur gott som helst..! Ska verkligen försöka komma ihåg tipset!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

493 gäster, 6 användare
ärt, nifa, Guilliotine, peterm, Själv är bäste dräng, karsan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser