Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  LIGGANDE/VILANDE HÖNA  (läst 2247 gånger)

zimba

  • Inlägg: 36
LIGGANDE/VILANDE HÖNA
« skrivet: 30 jul-06 kl 19:47 »
HEJSAN
VARFÖR LIGGER MIN ORPINGTON HÖNA INNE HELA TIDEN HON LIGGER I ETT HÖRN UTAN ÄGG UNDER SIG HAR GJORT DET I TVÅ TILL TRE VCKOR NU GÖR DOM DET NÄR DOM RUGGAR?

Tedarix

  • Inlägg: 255
    • Uppland
Re:LIGGANDE/VILANDE HÖNA
« Svar #1 skrivet: 30 jul-06 kl 20:25 »
Nää, så gör inte hönsen när dom ruggar. Då beter dom sej ungefär som vanligt förutom att man ser en massa lösa fjädrar överallt på golvet och marken. Och på hönsen kan man se en massa nya fjäderpiggar som växer ut.

Burrar hon kanske upp sej och låter nästan som att hon morrar när du närmar dej henne?

I så fall hade du kunnat lägga dit några ägg till hönan i hörnet för ett par veckor sedan så hade du haft kycklingar om nån vecka. Om du nu har tupp förståss.. ;)

För din höna ligger helt enkelt och ruvar. :)
« Senast ändrad: 30 jul-06 kl 20:26 av Tedarix »
Har stort intresse för höns- och ankfärger...

zimba

  • Inlägg: 36
Re:LIGGANDE/VILANDE HÖNA
« Svar #2 skrivet: 30 jul-06 kl 21:32 »
hon burrar upp sig o morrar tycker ni det är för sent att lägga under ägg

bea

  • Inlägg: 790
Re:LIGGANDE/VILANDE HÖNA
« Svar #3 skrivet: 30 jul-06 kl 22:27 »
nej det tycker jag inte lägg till henne några ägg ett i taget framför henne och se om hon puttar dom inunder sig :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 3 användare (2 dolda)
RindertD

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser