Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duvslag *bilder* ?  (läst 9596 gånger)

Brännbols ompla.

  • Inlägg: 191
    • Uppland
    • Ullis Blogg
Duvslag *bilder* ?
« skrivet: 02 okt-07 kl 11:49 »
Jag vill så gäran se bilder från era duvslag!

Vill ha lite inspiration!

Ska ut i skogen idag och leta lite roliga saker att ta med hem  :)

Kommer att lägga ut lite bilder senare under dagen men jag vill gärna se bilder från er också!

Edit:

Nu har jag varit ute i skogen och hämtat hem lite roligt. Dessutom lagt in två skottkärror sand inne i voljären och min duvor blev väldigt glada!



Fast roligast var att få bada i vattnet som blev när jag tvättade vattenautomaten...
Min vita duvor var inte så vita....  >:(  Men jag satte in en balja åt dom så nu kan dom bada hur mkt dom vill.
Jag hade en mindre balja förut men det var alltid tom eftersom dom flaxar så mkt när dom badar. Nu tog jag getternas mineralbalja.  :)


Nu ska jag bara ta och hämta hem lite grenar.
« Senast ändrad: 02 okt-07 kl 17:46 av Brännbols ompla. »
Delar gård med mina hundar, katter, höns, kaniner, dotter och sambo :)
(dobermann, huskatt, holländsk dvärg, sachsegold, hermelin, dvärgvädur)

ela84

  • Inlägg: 509
Re:Duvslag *bilder*
« Svar #1 skrivet: 02 okt-07 kl 21:35 »
Va fint dom fått.
Jag har oxå fixar fint i hönsgården, så mysigt att titta på dom när nått nytt kommer in.
Tråkigt nog äter dom upp de mästa, men skogen e stor och gratis :P
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Brännbols ompla.

  • Inlägg: 191
    • Uppland
    • Ullis Blogg
Re:Duvslag *bilder*
« Svar #2 skrivet: 02 okt-07 kl 23:12 »
Ja, hönsen är riktiga förösrare! Därför är det lite roligare att fixa till duvorna! Det får vara så en liten längre stund iaf  :)

I morgon ska jag se hur grenarna ser ut på de granar som vält! Kanske finns några bra  :P
Delar gård med mina hundar, katter, höns, kaniner, dotter och sambo :)
(dobermann, huskatt, holländsk dvärg, sachsegold, hermelin, dvärgvädur)

Potatisblomma

  • Inlägg: 2404
    • Södermanland
Bilder?
« Svar #3 skrivet: 04 mar-08 kl 15:42 »
Jag är nyfiken på duvor!!!
Vill gärna se lite olika raser och väldigt gärna bilder på era duvslag!!!
 ;D  :-*
Landsflykting i storstan...

Björkåsarn

  • Inlägg: 6
    • www.bjorkasgard.se
SV: Bilder?
« Svar #4 skrivet: 09 mar-08 kl 12:15 »
 Hej om du besöker min hemsida (www.bjorkasgard.se)  så ser du mitt duvslag på första sidan , där jag oxå
 har fasaner, rapphöns. Under rubriken bilder fasan duva finns bilder från insidan av duvslaget  Jag har även planer att införskaffa pärlhöns, i en bra voljär ryms det mesta. Om jag läste rätt så har du kaniner, jag är på jakt efter renrasiga vildkaniner så om du har info. om var man köper dessa så hör av dej.

//Björkåsarn
« Senast ändrad: 14 mar-08 kl 22:05 av Björkåsarn »
Stadgeträning för hundar med hjälp av, vildsvin, duvor, rapphöns, och fasaner, är ägare till Breton, jämthund.

Potatisblomma

  • Inlägg: 2404
    • Södermanland
SV: Bilder?
« Svar #5 skrivet: 10 mar-08 kl 14:54 »
Tack!

Ojojoj, vilka underbara gula duvungar! Kul att kolla på din sida  :)

Hur stort är duvslaget och hur många duvor rymms det? Du har alltså fasaner på samma ställe?
Hur fixar man rengörningen - gräva ut och ny sand? Hur ofta?

Jag vet inte någon som har vildkaniner... men vet däremot att reglerna är annorlunda mot tamkaniner. De skall hållas i hägn på visst kvm osv. Antar att jbv är myndigheten som bör veta...?

Möjligen finns något zoo med vildkanin, eller så får du ta en tur till södra Sverige och sätta ut fällor  ;)

Har du tåliga grannar kan du skaffa ett gäng viltfärgade tamkaniner, och låta dem "förvildas" (de måste stödmatas för att klara livet i norrland). I Sthlm finns det ju kaninkolonier som blivit till på det sättet  ;D  ;)

Landsflykting i storstan...

Björkåsarn

  • Inlägg: 6
    • www.bjorkasgard.se
SV: Bilder?
« Svar #6 skrivet: 14 mar-08 kl 22:03 »
 Mitt duvslag är 6m x 5m fördelat på två ytor om 4mx5m och 2mx5m, (höjd 2,5m) den större voljären använder jag till att vinterförvara mina vildfångade fasaner i. Den mindre har jag ca: 25 duvor i, med rapphönsen "inunder". Under maj månad  släpper jag mina värpsjuka fasaner fria, och använder den delen av voljären till att stadgeträna hundar i. Anläggningen fördes med ny sand en gång per/år som försvinner vid  krattnig  (en gång i veckan)
//Björkåsarn
Stadgeträning för hundar med hjälp av, vildsvin, duvor, rapphöns, och fasaner, är ägare till Breton, jämthund.

duvan

  • Inlägg: 102
    • -
    • Enebacka
SV: Duvslag *bilder* ?
« Svar #7 skrivet: 16 mar-08 kl 22:26 »
Brevduveslag!!

Potatisblomma

  • Inlägg: 2404
    • Södermanland
SV: Duvslag *bilder* ?
« Svar #8 skrivet: 13 apr-08 kl 21:48 »
Jag hittade denna sida: http://www.redroselofts.com/starter_loft.htm

Både bygganvisningar och många bilder om man klickar på länkarna längst ner.
Landsflykting i storstan...

Vilse

  • Gäst
SV: Duvslag *bilder* ?
« Svar #9 skrivet: 11 maj-08 kl 08:12 »
här finns bild på mina duvor,,under fliken foton

http://www.alternativ.nu/users/nz/index.shtml

Sia

  • Inlägg: 1237
    • Dalarna
SV: Duvslag *bilder* ?
« Svar #10 skrivet: 07 jul-08 kl 22:11 »
Såhär ser min sommarvoljär ut.

Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Lars på Solbacken

  • Inlägg: 538
    • Västergötland
SV: Duvslag *bilder* ?
« Svar #11 skrivet: 22 sep-08 kl 23:40 »
DET HÄR ÄR MITT UNGDUVESLAG SOM INTE ÄR SÅ STORT. 1,50 X 2,50 OCH PLATS FÖR 36 UNGDUVOR OM JAG VILL. NÄSTAN HELA FRAMSIDAN ÄR ÖPPEN MED FINMASKIGT NÄT "MINKNÄT" SÅ ATT INTE MÖSS OCH ANNAT INTE KOMMER IN. fÖRDELEN MED ATT SLAGET INTE ÄR SÅ STORT ÄR ATT DUVORNA BLIR MYCKET LÄTT TAMA OCH LÄTTA ATT HANDSKAS MED.

EFTER AVELSSÄSONGEN OCH FÄLLNINGEN ÄR ÖVER SÄRAR JAG PÅ HONOR OCH HANAR  ;) . OCH DÅ FÅR HONORNA GÅ I DETTA SLAG MED FRIFLYG VAR DAG OM INTE HÖKEN ÄR HÄR FÖRMYCKET  ;)

//lARS
Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

Lars på Solbacken

  • Inlägg: 538
    • Västergötland
SV: Duvslag *bilder* ?
« Svar #12 skrivet: 01 okt-08 kl 22:13 »
Hej!

Hittade ett par bilder på stolpslag. Kan ju också vara något om inte så som prydnad i trädgården kanske.  :)

//Lars

Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

365 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser