Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   Plastslang till bränsle  (läst 1714 gånger)

Long Life

  • Inlägg: 1084
  • Vid datorn
Plastslang till bränsle
« skrivet: 13 jul-08 kl 03:48 »
Armerad gummislang är inte så billig har jag för mig och hade en plastslang som passade, tillverkaren säger att den duger. Kan dom glida av lättare av värmen eller andra problem?

Har provat lite i en bensinare och nästa är returen under på den och en diesel vid spridarna.
Obs. "Netiketten" gäller även här men är inte inlagd än vet jag. Enligt Netiketten får man inte lägga ut några spår till privata uppgifter om någon här, som inte lagt ut det själv. Den som gör det kan raderas precis som med personangrepp eller avvikelser från ämnet. Sänd PM om du inte förstår detta!

take

  • Inlägg: 4823
    • Östergötland
    • De Klomp
SV: Plastslang till bränsle
« Svar #1 skrivet: 13 jul-08 kl 10:24 »
Armerad gummislang är inte så billig har jag för mig och hade en plastslang som passade, tillverkaren säger att den duger. Kan dom glida av lättare av värmen eller andra problem?

Har provat lite i en bensinare och nästa är returen under på den och en diesel vid spridarna.

Armerad bränsleslang kostar närmast ingenting på biltema, det är exakt samma slang som mekonomen säljer för tre gånger mer pengar.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

torbjorn

  • Inlägg: 13759
    • Medelpad
SV: Plastslang till bränsle
« Svar #2 skrivet: 13 jul-08 kl 10:35 »
Plastslang ska absolut INTE användas för bränsle, utan det enda som överhuvudtaget bör förekomma (åtminstone i närheten av en motor) är armerad gummislang.

Men det är stora kvalitetsskillnader mellan olika märken på bränsleslangar. Se upp för ILO, som säljs av bl a Biltema och vissa Mekonomenbutiker, gummit på yttersidan av den slangen tål överhuvudtaget inte motorrumsmiljö utan kan börja spricka sönder redan efter några veckor. Det är bättre att köpa  t ex Trelleborg, som säljs av OKQ8, andra Mekonomenbutiker och många industrigummifirmor. Det finns naturligtvis också många andra bra slangtillverkare. Se vidare på etanolforumet, http://etanol.nu/forum/index.php , där finns det en hel del trådar som behandlar erfarenheter av olika typer av bränsleslangar.

Johannes i Stavre

  • Inlägg: 514
    • Jämtland
    • Revsunds Honung
SV: Plastslang till bränsle
« Svar #3 skrivet: 13 jul-08 kl 12:05 »
Plastslang ska absolut INTE användas för bränsle

Håller med detta. Plastslang blir hård genom bränsle, sen spricker det helt enkelt och har du stor risk att får en grillad bil.  :o


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

284 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser