Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ålder  (läst 5600 gånger)

Valma

  • Inlägg: 602
  • Och allt är början, mittoppi och slut..
Re:Ålder
« Svar #20 skrivet: 03 nov-05 kl 21:56 »
Den vanligast förekommande fördomen bland oss människor är nog att vi ej har några fördomar.

Allt är så otroligt fint i tanken och helt okej innan det hamnar i det egna radhusområdet. Jag var på kurs tillsammans med en högt utbildad kvinna vars största (omfattbara) problem var grannens nybygge som fortfarande ej var klart. Alla hennes helger var förstörda p.g.a. hans assymetriska sophög till villa.

Som den sanna svenssonförbrytare jag är håller jag bara käften tills någon frågar hur gamla mina bonusbarn är, jag mår ju inte bättre av att dela med mig av min lycka till dem som ämnar förstöra den.
Det är  ju skitfint med åldersskillnad och homosexualitet så länge det är med Richard Gere. Men med en vanlig löneslav?
Huu.

/Valma
« Senast ändrad: 03 nov-05 kl 22:35 av Valma »
Får, höns, hund, katter, grisar och heltidsjobb.

Kokopelli

  • Gäst
Re:Ålder
« Svar #21 skrivet: 04 nov-05 kl 22:19 »
Ni Kvinnor är nog inte så alternativa som ni tror.....
Varför envisas 90% av alla kärringar att inte skriva ut sin ålder i sin personliga profil ?
Fattar att det blir en massa gnäll nu men jag undrar i alla fall :-)

Därför att det skulle bara kunna förvirra dig än mer. Du vet ju inte ens om det står rätt kön i kön-rutan om man tänker efter  ???, ibland står det ingenting alls där....

Själv tycker jag det är ok att inte veta nåt för då kan jag gå på vad personer faktiskt skriver i inlägg.
 Ibland har jag som någon uppmärksam person säkert noterat inte ens koll på vilket kön vederbörande har som jag skriver till eller debatterar med om det är ett lite luddigt användarnamn. Visserligen händer det att man trampar i klaveret när man inte läser på så där himla noga i profilerna och dessutom har lite taskigt minne men vad gör det?

Om det nu skulle vara för raggning du skriver på nätet(?) Eller(?) kan man gå på riktiga nitar med andra ord och tro att man sitter och skriver till en riktig alternativ åldersbestämd läckerpudding i sina bästa år och så är det en väl lagrad belsebub med skinnet hängade löst  bakom tangenterna ..... :o

En rysare i cyberspace!  ;)

Frid Kokopelli



« Senast ändrad: 04 nov-05 kl 22:26 av Kokopelli »

larssonscath

  • Gäst
Re:Ålder
« Svar #22 skrivet: 04 nov-05 kl 22:48 »
Man är väl bara glad att det är en massa sköna människor på detta forum, då spelar väl inte åldern så stor roll.
Denna ålderfixering kan göra mig galen, jag brukar säga att jag är snart är 37 år och gammal. Jag jobbar med ungdomar och även om de är underbara så är jag glad att jag inte är ung längre. Man får bära sin rynkor och kilon med stolthet. ;)
Gubbigheten eller tantigheten sitter väl i tanken och sättet oavsett ålder.

Valma

  • Inlägg: 602
  • Och allt är början, mittoppi och slut..
Re:Ålder
« Svar #23 skrivet: 04 nov-05 kl 23:33 »
Av ren nyfikenhet vidhåller jag att jag tycker uppgifter om ålder, kön och bostadsort är intressanta. Självklart kan jag lämna falska uppgifter lika väl som jag kan dikta i hop ett inlägg, det är fritt fram för den som finner det kul med maskerad.
Mina kilon bär jag kanske inte alltid med stolthet (hur många gör det) men jag önskar inte ungdomen tillbaka. Aldrig att jag skulle byta kilon mot år!
Vad jag däremot tror att vi inte ser, vi någonstans mitt emellan trettio och medelålder, är döden. Jag traskar glatt på, lovordar min ålder och gläds åt att slippa den där tonåriga osäkerheten. Men döden lurar runt hörnet och jag kommer närmare hörnet för varje steg jag tar. Tror säkert att många har funnit ledstänger i form av reinkarnation och annat men vi kan ju aldrig veta med säkerhet.
Har en pappa som hela sitt liv varit Stålmannen men som nu darrar vid minsta beröring, min pappa som alltid har funnits. Han hade nog bytt kilon mot år, nöden har ingen lag.

Min morfar sade en gång att man aldrig blir så gammal att man inte tror på nästa sommar och jag tror det är människans drivkraft för jag vet fanimej inte när det smäller.
Men under tiden så kan jag ju försöka njuta.  

/Valma närmare döden än igår
Får, höns, hund, katter, grisar och heltidsjobb.

Hildur

  • Inlägg: 88
  • Lever grönt i stan, men längtar ut.
Re:Ålder
« Svar #24 skrivet: 05 nov-05 kl 13:22 »
Jag erkänner glatt att jag gärna vill veta bl.a. ålder på forummedlemmarna! Vad är det som säger att jag skulle "döma ut" någon pga hans eller hennes ålder?!?! Det är ren nyfikenhet. Jag anser att åldern säger något om en människa, som inte t.ex. skostorlek gör. Vi påverkas av vår ålder, hur öppna och alternativa vi än vill vara. Men för all del. Gör som ni vill. Och den som vill använda forumet till att "ragga" vän, livskamrat eller kollektivpolare i "lämplig ålder", gör det! Kontaktsökandet är väl en jätteviktig funktion som forumet fyller.
Kram Hildur
Folkmusik, keramik, etnologi, arkeologi, odling är mina områden. Skriv gärna!

fredriklarsson

  • Gäst
Re:Ålder
« Svar #25 skrivet: 10 nov-05 kl 23:23 »
 ;)

HildaM

  • Inlägg: 129
Re:Ålder
« Svar #26 skrivet: 23 nov-05 kl 10:50 »
Per L, är det inte medlemmar i allmänhet som inte ger ut sin ålder här?
Inte bara kvinnorna,väl?
Och många ger inte ut särskilt mycket information över huvudtaget. Inte var de bor, mailaddress osv...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 3 användare (1 dolda)
xaelanar, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser