Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att ha getter i fuktig miljö, ex vid havet  (läst 998 gånger)

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
Att ha getter i fuktig miljö, ex vid havet
« skrivet: 29 dec-12 kl 19:50 »
Är det någon som vet om man har haft getter längs våra kuster? De tycker ju inte så mycket om fukt. Någon som vet? På Hven finns en getgård iofs, o i Henån, men ändå.
Någon?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Sussilo

  • Gäst
SV: Att ha getter i fuktig miljö, ex vid havet
« Svar #1 skrivet: 29 dec-12 kl 19:57 »
http://www.skogoglandskap.no/Artsbeskrivelser/kystgeit

Detta gäller visserligen Norge, men nog tror jag getter har hållits även i svenska kustlandskap.

kulvej

  • Inlägg: 14
    • Södermanland
SV: Att ha getter i fuktig miljö, ex vid havet
« Svar #2 skrivet: 12 jan-13 kl 16:25 »
Mina jämtgetter bor på en ö i stockholms skärgård,
 dom mår bra och har alltid varit friska!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

514 gäster, 3 användare (1 dolda)
Hans Hultén, Carl Olofson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser