Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bo tillsammans i Nora?  (läst 1117 gånger)

Pangsippan

  • Inlägg: 11
    • -
Bo tillsammans i Nora?
« skrivet: 01 jul-23 kl 15:14 »
Hej i sommaren!

Trädstaden Nora, norr om Örebro, verkar vara en mysig och fin liten stad! Vi är nyfikna på att flytta dit och skulle gärna bo kollektivt eller köpa något ihop med andra personer, par, familjer.

Vi är 29 och 33 år med en bebis på väg i november. Vi gillar uteliv, musik och hållbarhet i alla dess former och längtar efter att sambo med andra.

Är du ni/intresserade av att flytta ihop? Eller vet du något mer om hur det är att bo i Nora?

Hör gärna av dig och trevlig sommar! ☀️

metsalainen

  • Inlägg: 9
    • Västerbotten
SV: Bo tillsammans i Nora?
« Svar #1 skrivet: 25 mar-24 kl 17:27 »
Hej, jag är intresserad att bo tillsammans för att hjälpa med odling. Jag har erfarenhet. Jag vil gärna hjälpa som volontär mot boende och eventuell mat....men mest mot boende:)
Jag är trevlig, effektiv, jordnära , händig och duktig på eko odling, plantering, rensa ogräs, städning, matlagning, backning....jag kan också snickra enkla ting. Jag spelar musik och sjunga gärna. Jag tycker att måla, att sy, att skapa ting. Mvh, Metsa:)

ärt

  • Inlägg: 833
    • Halland
    • www.lillanabben.se
SV: Bo tillsammans i Nora?
« Svar #2 skrivet: 26 mar-24 kl 18:00 »
Hej, jag är intresserad att bo tillsammans för att hjälpa med odling. Jag har erfarenhet. Jag vil gärna hjälpa som volontär mot boende och eventuell mat....men mest mot boende:)
Jag är trevlig, effektiv, jordnära , händig och duktig på eko odling, plantering, rensa ogräs, städning, matlagning, backning....jag kan också snickra enkla ting. Jag spelar musik och sjunga gärna. Jag tycker att måla, att sy, att skapa ting. Mvh, Metsa:)
Hej Metsa
 Om du vill får du gärna använda mej som referens till dina sökningar om volentärarbete eller liknande. Kan underlätta i ditt sökande.
 Lycka till / Ulrik
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

339 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser