Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att få det nya forumet att funka som man vill...  (läst 977 gånger)

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
Att få det nya forumet att funka som man vill...
« skrivet: 31 jan-08 kl 18:38 »
Det finns en del inställningar man kan göra får att få forumet att fungera som man själv vill.
Börja med att klicka på PROFIL i den blå menyn ovanför. Till vänster på den nya sidan visas en en ruta med olika val. De flesta intressanta ligger under "Utseende- och layoutinställningar".

-Bocka t ex gärna för "Återvänd till själva ämnet efter att du skrivit svar som standard." om du vill att det ska fungera som i förra forumet, annars hamnar du på tavlans index över olika trådar.

-På samma sida kan man välja en ny funktion: "Använd snabbsvar vid ämnesvisningar"

-Under valet "Alternativ för privata meddelanden" måste man nu själv bocka för "Spara en kopia av alla skickade privata meddelanden i min Utkorg som standard" för att en kopia av PM man skickar sparas.

osv osv

Jag har inte satt mig in i allt nytt ännu, men hoppas vi kan tipsa varandra här och hjälpas åt att lösa de problem en del användare kanske stöter på.

En svensk hjälpmanual är på gång.

edit: Jag fyller i lite mer bra grejer jag kommer på:

-Längst upp på varje sida står "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök." I nuläget räknas alla trådar som olästa för dig. Klicka på länken, vänta och klicka sedan på knappen "MARKERA ALLA ÄMNEN PÅ SAMTLIGA TAVLOR SOM LÄSTA" till höger. Nu kommer det att bli rätt nästa gång du väljer att visa olästa inlägg.

-Senaste inlägg som förut stod längst upp vid körsbäret är nu utbytt mot två liknande funktioner som utgår från vad man själv inte har läst. Den gamla funktionen Senaste inlägg finns dock kvar under Forumfunktioner i menyraden.


-I forumindex är kategorierna (odling, djur osv) röda om inga nya inlägg finns. Om nya (olästa) inlägg finns blir de VITA och knappen framför den tavla som innehåller det nya inlägget blir mörkare. i  stället för .
För att det ska funka måste ni markera alla som olästa först (se ovan)


« Senast ändrad: 01 feb-08 kl 15:48 av Petter B »

Kejsaren av Portugallien

  • Gäst
SV: Att få det nya forumet att funka som man vill...
« Svar #1 skrivet: 01 feb-08 kl 10:39 »
Jag för min del vill tipsa om funktionen pop-up vid nytt pm.
Den hittar man under fliken profil/alternativ för privata meddelande:

« Senast ändrad: 01 feb-08 kl 10:45 av Petter B »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

751 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser