Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ledsen get  (läst 2016 gånger)

M

  • Gäst
ledsen get
« skrivet: 30 apr-05 kl 16:50 »
hej! idag har vi fått hem vår lilla killing. vi är jätteglada för det men hon är inte lika glad  :'(
Oj vad hon gråter hela tiden, vi vet inte vad vi ska göra. Finns det någon som vet? Hon ska få en kompis men vi kan inte hämta han förän till sommaren tyvärr (annars hade väl det hjälpt).
tacksam för alla råd

get

  • Gäst
Re:ledsen get
« Svar #1 skrivet: 30 apr-05 kl 17:40 »
hej! idag har vi fått hem vår lilla killing. vi är jätteglada för det men hon är inte lika glad  :'(
Oj vad hon gråter hela tiden, vi vet inte vad vi ska göra. Finns det någon som vet? Hon ska få en kompis men vi kan inte hämta han förän till sommaren tyvärr (annars hade väl det hjälpt).
tacksam för alla råd
Hej finns en ensam get i Uppsala om du vill ha henne.... vi har tänkt göra oss av med henne...

get

  • Gäst
Re:ledsen get
« Svar #2 skrivet: 30 apr-05 kl 17:41 »
Hej
vi har en ensam get, vuxen som vi tänkt göra oss av med. Du kan få henne om du vill hon heter Wilma.

Krusmynta

  • Inlägg: 120
Re:ledsen get
« Svar #3 skrivet: 30 apr-05 kl 18:45 »
Klart lilla geten är lite ledsen när hon har flyttat hemifrån! Våra smågetter var också ledsna i flera dagar, när de flyttade hem till oss, och då var de ändå tvillingsyrror och hade varandra. Men nya miljön, flytten från trygga flocken och mamma och hagen där de var uppvuxna tog hårt på dom. Jag tror hon snart blir hemmastadd, men självklart vill hon nog ha sällskap, de är ju flockdjur de små liven.

Lycka till!

M

  • Gäst
Re:ledsen get
« Svar #4 skrivet: 01 maj-05 kl 14:05 »
det jag har är afrikans dvärgget och jag hade tänk att hålla mig till den rasen men tack ändå  :).
hon verkar gladare idag och jag har suttit mycket med henne i hagen så att hon inte ska känna sig ensam. men jag funderar på om man ska ta in henne lite eller vad säger ni erfarna?
Om två och en halv månad får vi hem ludde så jag hoppas att hon kan stå ut till dess.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

519 gäster, 1 användare
Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser