Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bioline 20 pelletsbrännare  (läst 817 gånger)

Lars Rendahl

  • Inlägg: 1
Bioline 20 pelletsbrännare
« skrivet: 05 dec-17 kl 16:38 »
Hej, är det någon som vet varför jag får "tändningsfel". Det är när pannan går på underhållsfyr som den inte startar igen och ger beskedet tändningsfel.
Matarflärparna är bytta, pannan sotad, brännaren ge3nomgången. Optovakten fungerar när man lyser med ficklampa. Optovaktens utslag varierar under eldning från 10-124 och bör enligt instruktionsboken vara på värdet 78.
Pelletsstorleken har minskat i år, kan det vara ett problem? Har minskat inmatningsintervallet under underhållsfyrstiden men det verkar inte hjälpa. Öppnade pannan när optovakten visade 0 men det brann i koppen. Kan optovakten vara i olag trots att den ger utslag för ficklampan?
 Tacksam för svar!

Ahlman

  • Inlägg: 120
    • Uppland
SV: Bioline 20 pelletsbrännare
« Svar #1 skrivet: 09 dec-17 kl 22:37 »
Hur blir det om du stoppar in 8mm pellets som det ska vara? Går det att justera fotocellens känslighet?
Du får sitta och titta vad som händer under en eldningscykel, verkar ju som om fotocellen inte upptäcker underhållsglöden.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

375 gäster, 2 användare
JuliaM, Lynga

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser