Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tapet hylla  (läst 1026 gånger)

Akuma no Kuro

  • Inlägg: 47
    • -
tapet hylla
« skrivet: 07 dec-17 kl 23:16 »
nu vet inte jag om denna tråd hamnar rätt men here goes. har just tapetserat om mitt rum och blev så till att vi använde bara 2meter av 10 på sista rullen. så jag funderar på att sätta tapeten på hyllorna som ska upp på väggen så de liksom flyter ihop.
hyllorna i sig är ikea lack hyllor på 120cm vardera. låter det som en bra ide eller ska jag skita i det? sätter jag tapeterna åker bokplast över på ovansidan där saker ska stå så set blir lättare att torka av och sånt.
andra förslag till vad jag kan använda tapeten till är välkommet också :)

Postat med Alternativ.nu´s app


Wybrewel

  • Inlägg: 157
  • Keep calm and hop on
    • Bohuslän
SV: tapet hylla
« Svar #1 skrivet: 08 dec-17 kl 07:20 »
Vill du ha intrycket av att hyllor och vägg flyter ihop? Dvs att böckerna svävar på väggen?
Helt osynliga kommer hyllorna naturligtvis inte att bli så risken är att det ser ut lite som en "dålig kuliss"
Alternativt tapetserar du delar av hyllan, tex gavlarna. Eller delar av andra möbler i rummet - lådorna i en byrå?
Du kan också rama in tapetbitar och hänga på väggen. I samma rum eller i ett angränsande. Eller använda som presentpapper till stora paket?


Postat med Alternativ.nu´s app


Berberis

  • Inlägg: 1579
    • Närke
SV: tapet hylla
« Svar #2 skrivet: 08 dec-17 kl 16:42 »
Men gör inte slut på allt. Det är bra att ha lite tapet kvar för eventuella lagningar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, polyamorista, Schnurrbart

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser