Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  perser päls  (läst 1124 gånger)

Akuma no Kuro

  • Inlägg: 47
    • -
perser päls
« skrivet: 30 dec-17 kl 23:18 »
okey, har en perserkatt som blir borstad dagligen där man kommer åt men han vill verkligen inte bli bortad på magen. krävs 2 pers för det. hur kan jag på bästa möjliga sätt, vänja honom vid att bli bortad på magen, armhålorna, mellan benen(fram o bak) dagligen. utan att han ska bli fly förbannad. han bits inte men morrar och försöker komma därifrån. jag förstår ju varför. blir ju en massa tovor där för kommer ju inte åt.
just nu har han blivit kortklippt för att det va rejält med tovor på honom :(
men jag vill inte ha honom kortklippt pga
1. han är en comorpoint så pälsen blir chokladbrun istället för beige om den inte är lång
2. renrasig perser med stamtavla så ska ställa ut honom
3. han ser så grymt ful ut i kort[emoji13]

så vad kan jag göra? muta med godis är nåt jag har provat men då måste han ha godis konstant annars vill han inte. allt annat med den dagliga vården funkar felfritt utan godis.

kan ju tillägga att han är inte så långsynt utan efter nån minut är det gosdags enligt honom.[emoji16]
har haft han sen kattunge och han är 1,5 år så han håller på att få vuxenpäls fortfarande.

Postat med Alternativ.nu´s app



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

766 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser