Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne (hybrid)rosenkvitten sökes  (läst 816 gånger)

Nattlorden

• Framtiden var bättre förr.
    • Skåne
    • Nattlordens nätslott
Skåne (hybrid)rosenkvitten sökes
« skrivet: 26 apr-17 kl 14:11 »
Försöker hitta någon trevlig sort att kombinera med det "Cido" jag fått tag på.  Någon som vet var det finns någon trevlig?

Hittar "liten rosenkvitten"... (dvs japonica) och några ställen kan beställa hem "Nicoline" och jag har sett "Crimson and gold"... men jag skulle helst vilja hitta annan färg... och så prioriteras naturligtvis smak på frukten högt.

(Har hittat en del fina som går att beställa från DreamGarden.se - men det blev ruskigt hög framtavgift på det...)

Tommi Green

• Gäst
SV: (hybrid)rosenkvitten sökes
« Svar #1 skrivet: 12 feb-18 kl 09:15 »
KOM PÅ EN KURS SÅ HAR VI EN DEL SORTER TILLSALU DÄR =)

The Pink SuperSheep

• Är ett Mufflonfår
    • Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 12 feb-18 kl 14:01 »
Om ingen misstycker så skulle jag vilja låna tråden med en kort inpassfråga och det är om det finns kvitten som ger ätliga frukter som klarar zon V eller mer?
Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Nattlorden

• Framtiden var bättre förr.
    • Skåne
    • Nattlordens nätslott
« Svar #3 skrivet: 16 feb-18 kl 14:31 »
Om ingen misstycker så skulle jag vilja låna tråden med en kort inpassfråga och det är om det finns kvitten som ger ätliga frukter som klarar zon V eller mer?

Nejdå, du kan "sno" tråden så mycket du vill.  Jag lyckades hitta ifjol även om det inte blev riktigt de sorterna jag hade hoppats hitta... och än så länge ser det väl ut som de skall klara vintern i sina stora murarbaljor. *håller tummarna*

The Pink SuperSheep

• Är ett Mufflonfår
    • Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 16 feb-18 kl 17:27 »
Intressant, jag testade att plantera en rosenkvitten förra året, skall bli intressant att se om den tagit sig...
Det Vore roligt att kunna skörda för att ge smak åt mat och drycker tänkte vi om det fungerar såhär långt norrut dvs... :)

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser