Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggoljetempera  (läst 18962 gånger)

Blåtåtel

  • Inlägg: 24
    • Västerbotten
SV: Äggoljetempera
« Svar #20 skrivet: 14 feb-11 kl 16:00 »
Har någon målat trappa eller golv med färgen? Samtidigt som man måste bo.... Hur har det i så fall gått med torkningen. Trösklar har vi målat men dem går man ju ofta över.. men det har funkat bra. Hur lång tid behöver man vänta innan man kan gå på det målade utan att det blir alldeles frstört?

Jag skulle mejla en fråga till Av jord. Det är ju också viktigt vilket recept man använder till golv, då vissa pigment är slitstarka och andra svaga.
S med döttrarna S (2007) och R (2010)

Grismormor

  • Inlägg: 78
    • -
SV: Äggoljetempera
« Svar #21 skrivet: 16 feb-11 kl 10:34 »
Ett litet tips när man ska måla en trappa bara, fast du kanske redan tänkt på det.... ;D
måla vartannat trappsteg...
Gysinge har en bok som handlar om målade golv, den kanske finns på ett bibliotek nära dig?

mig

  • Gäst
SV: Äggoljetempera
« Svar #22 skrivet: 16 feb-11 kl 12:33 »
Ett litet tips när man ska måla en trappa bara, fast du kanske redan tänkt på det.... ;D
måla vartannat trappsteg...
Gysinge har en bok som handlar om målade golv, den kanske finns på ett bibliotek nära dig?

Har jag sagt till maken, men han tar mig inte riktigt på allvar  ;) Själv tycker jag det är en toppenidé...

Nilo

  • Inlägg: 2
    • Skåne
SV: Äggoljetempera
« Svar #23 skrivet: 11 feb-18 kl 16:34 »
Hejsan , verkar som de flesta här har kunskap av att göra.
Så jag skulle Behöva HJÄLP!  Jag målade barnsängen för 2 dagar sen och den vill inte sluta färga av sig.
Det är så att jag torkade inte av direkt utan vänta kanske nåna timmar.. :/   vilket va fel.. jag har bara jobbat med m¨lningar innan.
Trä möbel då med äggoljetempera, hur gör jag nu så att den slutar..annat fet , fet vs fet lixom, eller gulsåpa lr tvål eller alkohol som torkar ut..terpentin, t-röd osv..

Tacksam för all hjälp!  Ha en god Söndag!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

805 gäster, 5 användare (2 dolda)
xaelanar, magnus55, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser