Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  färg, målning och golv inuti hönshuset  (läst 19271 gånger)

Amouricas

  • Inlägg: 33
    • Västergötland
SV: färg, målning och golv inuti hönshuset
« Svar #20 skrivet: 03 apr-11 kl 13:12 »
nja jag skulle prajmat och målat det med betongfärg är ju väldigt grov struktur annars svårt att skura rent
Prajmat ???

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: färg, målning och golv inuti hönshuset
« Svar #21 skrivet: 03 apr-11 kl 22:42 »
Prajmat ???
Primer är en produkt man använder innan man målar för att färgen ska fästa bättre.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

vispan81

  • Inlägg: 59
    • -
SV: färg, målning och golv inuti hönshuset
« Svar #22 skrivet: 04 apr-11 kl 16:59 »
Nu har jag målat tak och väggar i lekstugan- såå fint såå, ska i morgon inreda den färdigt och sen blir det till att hämta nytillskottet och sen få hem äggen och lägga i kläckaren :)
Nåt bra tips på hur man bäst släpper ihop dom nya med dom gamla???
hej hopp va vårkänslorna sprudlar hi hi :)

vispan81

  • Inlägg: 59
    • -
SV: färg, målning och golv inuti hönshuset
« Svar #23 skrivet: 06 apr-11 kl 10:38 »
Har nu flyttat in gamla hönsen i nya huset.
Golvet gjorde vi så att vi täckte med byggplast, hade massor kvar hemma nämligen sedan husrenoveringen. Och så länge kan man dra ut allt vid städning och lägga in nytt. Får se hur det fungerar med dom boende och vi som ska städa ur det :) Kanske hittar nåt bättre golv sedan till bra pris efter hand tiden går.

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: färg, målning och golv inuti hönshuset
« Svar #24 skrivet: 06 apr-11 kl 10:41 »
Håll bara koll så att hönsen inte får för sig att börja hacka i sig plasten. De kan få för sig att äta de mest konstiga saker.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Amouricas

  • Inlägg: 33
    • Västergötland
SV: färg, målning och golv inuti hönshuset
« Svar #25 skrivet: 06 apr-11 kl 18:53 »
Primer är en produkt man använder innan man målar för att färgen ska fästa bättre.
Tack, tack!

Galning

  • Inlägg: 14
    • -
SV: färg, målning och golv inuti hönshuset
« Svar #26 skrivet: 25 dec-18 kl 10:31 »
Jag har betonggolv. På det har jag haft strö, halm, grov sågspån, jord eller grus. Bäst att hålla rent är grus. Då kan de sprätta om det ex är snö ute, för då stannar de helst inne. Samtidigt är det lätt att hålla rent med en liten ”kattspade”. Jag köper ett lass m grus en gång om året vilket brukar vara ett år. Den gödsel jag tar ut är då uppblandad med grus vilket grödorna i trädgården uppskattar


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

754 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser