Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  linolja på 10-15 ga ektrall?  (läst 14327 gånger)

malarmaster

  • Inlägg: 5252
    • Småland
SV: linolja på 10-15 ga ektrall?
« Svar #100 skrivet: 05 jun-20 kl 12:48 »
Tack för det testet men det var länge sedan denna produkt bekräftades vara bluff. xxxxxxxxxxxxxxxx Som målare o byggnadsvårdare har jag länge betraktat denna produkt som bluff,särskilt som det är en plastfärg och direkt olämplig på både sten o trä. Man har ju länge marknadsfört den i Sverige men inte uppnått några volymer då företaget bara har munväder istället för tester att visa upp. nu är det nog ändå slut då det svenska företaget går på sparlåga. kommer ihåg den dagen då en representant kom in i min färgbutik o ville sälja in. kunde inte svara på de enklaste frågor utan körde bara den vanliga valsen. Det är några år sedan men ingen har någonsin frågat efter denna produkt och givetvis blev det inget inköp. plastfärger var förbjudna i min butik och endast produkter som var miljövänliga och beprövat bra för sitt ändamål salufördes.


 (:)  Städat. /Torpjens
« Senast ändrad: 29 aug-20 kl 14:31 av torpjens »

xlab

  • Gäst
SV: linolja på 10-15 ga ektrall?
« Svar #101 skrivet: 29 aug-20 kl 14:22 »
Kan denna artikel avsluta disskusionen om mirakelfärg?

https://www.byggahus.se/energismart-farg-haller-inte-vad-den-lovar

(hoppas jag inte bryter några regler med direktlänkning)?

va ingen isolering?? du kan ju fundera på ---om du får ut överskottfukten i en vägg kommer då väggen att isolera bättre eller sämre?

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: linolja på 10-15 ga ektrall?
« Svar #102 skrivet: 29 aug-20 kl 14:36 »
 (:)  Städat bort OT-inlägg. Tycker man att inlägg hamnar för långt från ämnet kan man anmäla dem. Undvik att diskutera det i tråden, det leder bara till tjafs. /Torpjens
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16890
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: linolja på 10-15 ga ektrall?
« Svar #103 skrivet: 29 aug-20 kl 15:25 »
va ingen isolering?? du kan ju fundera på ---om du får ut överskottfukten i en vägg kommer då väggen att isolera bättre eller sämre?

Jo. Man kan ha linolja på ektrall.
Om man nu känner för det.

Och ditt påstående som jag citerade är helt rätt men...
Tricket är att man måste se till hur saker och ting fungerar när man sätter dom till sammans.
Och inte låta sig luras av ord som underhållsfritt, fantastiskt och nyskapande.

Tittade på ett hus 150 år gammalt med orginal fasad. Målat med slamfärg.
Dock är det en släktgård så det kommer inte att säljas men, man fixar till och snyggar upp helt enligt de idéer och tankar som nedtecknades när huset byggdes.
Och nä.... det är inte fukt i sig som är faran.
Det är eventuella innovatörer och så kallade nytänkare som inte fattar hur det fungerar.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

454 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser