Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  att sälja bagglamm  (läst 1602 gånger)

krulltott

  • Inlägg: 37
    • Värmland
att sälja bagglamm
« skrivet: 31 maj-14 kl 16:55 »
Hej! Undrar lite hur gamla bagglammen brukar vara om man vill sälja dem till avel. Brukar man mönstra? Har finull MV3 med i elitlamm. Första fåråret för mej.

javill

  • Inlägg: 11409
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: att sälja bagglamm
« Svar #1 skrivet: 11 jun-14 kl 07:40 »
Kan inte finull jättebra men, finull mönstras avseende ullen. Bäst är nog att kolla med finullsföreningen. Man brukar mönstra vid en viss ålder (i alla fall är det så med pälsmönstring) men, det har föreningen koll på.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

pettson

  • Inlägg: 130
  • Månskensbonde som gärna vill ha mer tid hemma
    • Skåne
    • www.bodilsbod.se
SV: att sälja bagglamm
« Svar #2 skrivet: 11 jun-14 kl 08:32 »
Om du mönstrar och mönstringen går bra kan du tar mer betalt. Vi säljer bagglamm augusti-september.
Bor i en glänta i skogen med fru, barn, gotlandsfår, leicesterfår, gökfärgade maranhöns, isbar, blommehöns, pärlhöns & katter.
Meningen med livet är inte vad Du gör för Dig själv. Meningen med livet är vad Du gör för andra!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

466 gäster, 3 användare (1 dolda)
Hantverkaren, Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser