Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  aktivering av minirgris  (läst 915 gånger)

Elin_Elin_

  • Inlägg: 7
aktivering av minirgris
« skrivet: 06 apr-13 kl 18:27 »
Jag har tidigare skrivit om min minigris som blivit ensam då hans kompis hastigt gick bort. Allting verkar fungera bra jag spenderar mycket tid med honom och tar ut honom på promenader. Men jag funderar på om det finns något mer jag kan göra för honom för att aktivera honom?
Tacksam för tips!

AnetteA

  • Inlägg: 363
    • Västergötland
    • Lantisarna
SV: aktivering av minirgris
« Svar #1 skrivet: 12 apr-13 kl 20:21 »
Födosök brukar vara en klassisk aktivering oavsett djurslag. Sprider ut morotsbitar till både får o hästar i hagen, höns ankor o gäss brukar få frukost ute, spritt på marken.
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: aktivering av minirgris
« Svar #2 skrivet: 16 apr-13 kl 14:56 »
??? En gris är väl ungefär lika "svår" att aktivera som en hund?  Den kan göra i princip allt som du kan lära en hund.  Kanske inte hoppa upp på agilitybord, dock.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 2 användare
ärt, smaka

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser