Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  får i kopparberg?  (läst 852 gånger)

Vilse

  • Gäst
får i kopparberg?
« skrivet: 03 jan-10 kl 18:42 »
en dum fråga,,antar jag,,
kan man ha får i kopparberg?
nån sa at det kan man inte för at det kan komma varg.
(nån,, var stadsbo som inte har djur)
men på liten yta och nära hus och ständigt se till att låta hundarna pinka runt hagarna så ska man väl åtmindstonde våga sej på liten skala typ tre stycken?? låsa in på natten??

Maddie

  • Inlägg: 729
    • Uppland
SV: får i kopparberg?
« Svar #1 skrivet: 03 jan-10 kl 19:18 »
Det hoppas jag att man kan ...   :-\    Här har det bara passerat varg i bland , men jag har börjat att ha alla instängda om natten....  Det blir värre på sommaren, stora skogs hagar...   :-\

samaka

  • Inlägg: 501
    • Dalarna
SV: får i kopparberg?
« Svar #2 skrivet: 03 jan-10 kl 21:13 »
Om du är orolig kan du ju alltid satsa på ett rovdjursavvisande stängsel.

Jag bor lite längre norrut än dig och här har vi vargen in på knutarna. I somras sågs varg vid ett flertal tillfällen inte mer än några hundra meter från min hage. Men jag hade tur och fick behålla mina damer. Skulle vara omöjligt för mig att ha får på bete om jag oroade mig för rovdjursangrepp hela tiden, har man otur så har man - visst sjutton kan du ha får!!!  :)

När jag har fåren riktigt offside brukar jag ställa dit en batteridriven radio som får stå och gå.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

426 gäster, 2 användare
Jon.b, lillaliam

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser