Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Behandla bastulavar  (läst 9921 gånger)

visvid

  • Inlägg: 9
SV: Behandla bastulavar
« Svar #20 skrivet: 03 feb-20 kl 14:08 »
Varför vill du överhuvudtaget ytbehandla dem?

För att den ska få ett grundskydd och hålla sig fräsch längre samt vara mer lättunderhållen.

torbjorn

  • Inlägg: 13744
    • Medelpad
SV: Behandla bastulavar
« Svar #21 skrivet: 03 feb-20 kl 14:22 »
Det är inget problem ändå. Så ytbehandlingen är helt enkelt onödigt arbete.

visvid

  • Inlägg: 9
SV: Behandla bastulavar
« Svar #22 skrivet: 03 feb-20 kl 14:24 »
Står mellan paraffinolja och Cello Bastuvax (https://www.k-rauta.se/produkt/bastuvax-cello-tra-09l-ofargad/6438313164364) nu. Är det någon som vet om bastuvaxet frigör skadliga ämnen i bastuvärmen?

visvid

  • Inlägg: 9
SV: Behandla bastulavar
« Svar #23 skrivet: 03 feb-20 kl 14:26 »
Det är inget problem ändå. Så ytbehandlingen är helt enkelt onödigt arbete.

Kommer nog hända att jag kommer ha onyktra vänner i bastun, med allehanda dryck typ rödvin, så jag vill ha lite extra skydd för att den ska hålla sig/se fräsch ut längre.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Behandla bastulavar
« Svar #24 skrivet: 03 feb-20 kl 16:20 »
Kommer nog hända att jag kommer ha onyktra vänner i bastun, med allehanda dryck typ rödvin, så jag vill ha lite extra skydd för att den ska hålla sig/se fräsch ut längre.
Rödvin i bastun?

Välj vänner med omsorg, koskenkorva serverad i en finsk variant av falukorv är  bättre..
Det är aldrig för sent att ge upp.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

661 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser