Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  para 4-årig hona för första gången?? (afrikansk dvärgget)  (läst 939 gånger)

siriosa

  • Inlägg: 14
    • Småland
    • Dubberås
Jag har två afrikanska dvärggetter på 2 och 4 år,
jag vill gärna ha fler och är i färd med att köpa en bockkilling så
dom så småningom kan para sig.

Är det säkert att vara en förstföderska på 4år tror ni?
Är det någon som har några dåliga erfarenheter, brukar det krångla under tiden och sen
med födseln?

Tacksam för alla svar!
Drömmare i Småland som alltid vill göra allt på en gång. Har fullt upp med gård (renovering!), skog, 2 d/s gårdshundar, 3 dvärggetter, en massa höns (orpington) och många älskade katter med roliga namn (exotic, perser, skogskatter och bondkatt i en fin blandning). Se: dubberas.se

Anna

  • Inlägg: 850
    • -
SV: para 4-årig hona för första gången?? (afrikansk dvärgget)
« Svar #1 skrivet: 12 aug-09 kl 13:54 »
Jag frågade samma sak för några månader sedan och fick tipset att fråga danska dvärggetsuppfödare. De svarade att åldern i sej inte borde vara ett problem utan att det var viktigare att de inte var för feta, det var då det kunde bli problem. Så länge de var i god kondition och inte feta så borde det alltså gå bra.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

siriosa

  • Inlägg: 14
    • Småland
    • Dubberås
SV: para 4-årig hona för första gången?? (afrikansk dvärgget)
« Svar #2 skrivet: 13 aug-09 kl 11:09 »
Okej! Tack så mycket!
Drömmare i Småland som alltid vill göra allt på en gång. Har fullt upp med gård (renovering!), skog, 2 d/s gårdshundar, 3 dvärggetter, en massa höns (orpington) och många älskade katter med roliga namn (exotic, perser, skogskatter och bondkatt i en fin blandning). Se: dubberas.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 4 användare
Idd, von tratt, Hans Hultén, Bustera

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser