Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Med eller utan barn  (läst 909 gånger)

Vårvind

  • Inlägg: 168
  • Lancashire Heeler, världens mesta hund
    • Skåne
    • Honey Veigas Kennel
Med eller utan barn
« skrivet: 04 jan-08 kl 14:17 »
Hur länge ska getan gå innan man kan se eller känna om hon är med killing?

Jag köpte en dvärgget i mitten av november och då hade hon gått med bock i ca två veckor, jag tycker att hon är tjock om magen men det kan åxå vara att hon är ganska matglad.
Lev idag.......imorgon kan det vara försent

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Med eller utan barn
« Svar #1 skrivet: 04 jan-08 kl 17:19 »
Tjock eller på tjocken, det är frågan  :-[ Ibland ser man ingenting och så kommer det en enda liten. Andra gånger så ser dom ut som en flyttkartong och så kommer inget. Men jag har märkt att om man för in handen in under magen ända intill juvret och kupar handen där, så kan man känna att det rör sig och är liv där inne. Alltså, typ där vi människor har vår kissblåsa. Man kan också se ibland att det sparkar till vid gropen under korsryggen, bakom våmen sista månaderna. Ibland är det som en ICA-kasse full med arga katter  :)

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:Med eller utan barn
« Svar #2 skrivet: 05 jan-08 kl 01:06 »
På de flesta brukar det börja synas efter ungefär halva tiden, dvs hälften av de 148 dagarna.  Leta med blick och händer i nedre bakre delen av buken.  Du ska ju ändå vänja dem vid att människor har en massa konstiga idéer!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

478 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser