Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lösdrift, separera hanen?  (läst 2516 gånger)

Apelsinen

  • Inlägg: 1
    • Västmanland
Lösdrift, separera hanen?
« skrivet: 01 jun-18 kl 22:32 »
Hejsan hoppsan.
Ny här, jag undrar hur ni som har kaniner på lösdrift gör. Hur har ni byggt upp era gårdar?

Separerar ni hanen så att den låter honorna vara emellanåt? Hörde något om att när man separerar dem så kan man sätta dem i en bur intill lösdriften så att de ändå får sällskapet av varandra.

Har ni några övriga tips som man kanske inte tänkt på?

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Lösdrift, separera hanen?
« Svar #1 skrivet: 02 jun-18 kl 13:55 »
Hanen verkar ha som uppgift att vakta mot rovdjur, så jag tror han trivs om han får vara i en bur eller voljär intill honan och ungarna.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Frideborg

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
SV: Lösdrift, separera hanen?
« Svar #2 skrivet: 05 jun-18 kl 10:34 »
Details are saying, well, this makes me think of watching a long time to read and enjoy so much.

 

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Lösdrift, separera hanen?
« Svar #3 skrivet: 21 jun-18 kl 11:12 »
Vår hane går lös den tiden han inte parar. Han håller sej nära honorna.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

750 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser