Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Lammet i magen på tacka  (läst 1266 gånger)

hönsmamman Jill

  • Inlägg: 53
    • Västerbotten
    • www.foxhunters-kennel.se
Lammet i magen på tacka
« skrivet: 18 feb-15 kl 09:37 »
Jag har letat som en vilde och vill vet hur lammet/lammen ligger i magen på tackan.
Finns det någon som kan hjälpa mej att hitta bilder på detta?
Tack på förhand
Har ett glatt gäng Hedemorahöns, 6st tackor och Bäärtil Bagge. 4 st Jack Russell Terrier, 1 st Hamiltonstövare och sist men absolut inte minst 1 st American Foxhound.
Bor på landet i Västerbotten och storm trivs med livet och djuren.

Weasel

  • Inlägg: 1852
    • Skåne
SV: Lammet i magen på tacka
« Svar #1 skrivet: 18 feb-15 kl 09:50 »
Fram tills den föds bör den väl kunna spralla runt precis som våra bebisar. ::)
Men när den föds ska den helst ligga med rumpan neråt och nos och framfötter i rätt riktning ut.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

hönsmamman Jill

  • Inlägg: 53
    • Västerbotten
    • www.foxhunters-kennel.se
SV: Lammet i magen på tacka
« Svar #2 skrivet: 18 feb-15 kl 09:58 »
Nu har jag hört att lammet ligger på en sidan av tackan och undrar om lammen inte ligger på båda sidor av kroppen.
Vill därför hitta bilder som visar detta.
Tack
Har ett glatt gäng Hedemorahöns, 6st tackor och Bäärtil Bagge. 4 st Jack Russell Terrier, 1 st Hamiltonstövare och sist men absolut inte minst 1 st American Foxhound.
Bor på landet i Västerbotten och storm trivs med livet och djuren.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

759 gäster, 4 användare
xaelanar, Tur-Johan, Evangeline, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser