Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  valppris tjeckien  (läst 5013 gånger)

kalas

  • Inlägg: 132
valppris tjeckien
« skrivet: 25 okt-12 kl 10:00 »
Vad kostar en renrasig valp i tjeckien?
En uppfödare från tjeckien kommer för att para med vår hane och då behöver vi veta riktpriset för en valp.

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: valppris tjeckien
« Svar #1 skrivet: 25 okt-12 kl 11:19 »
det spelar ingen roll vad en valp kostar i tjeckien. det är er hane, ni bestämmer priset. om jag åker till holland för parning betalar jag priset som de vill ha där, även fast jag nästan får två valpar för det här. så kostar en valp av din ras 18 papp i sverige så kostar parningen med er hane 18 papp. renrasiga valpar från öststatsländer brukar kosta i princip lika mycket som här i vilket fall, även fast penningvärdet är ett helt annat.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Existens!

  • Gäst
SV: valppris tjeckien
« Svar #2 skrivet: 25 okt-12 kl 12:12 »
Vi köpte en valp i Tjeckien från en framstående uppfödare och den kostade 800 Euro.  Motsvarande valpar i sverige av den rasen kostar runt 12-14000 kr.
Vi var även där en annan gång och parade en tik, och även det kostade 800 Euro. Samma uppfödare för övrigt.

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: valppris tjeckien
« Svar #3 skrivet: 25 okt-12 kl 12:45 »
det är skillnad om du åker dit med en tik eller om uppfödaren kommer hit med en tik. parningspriset i landet man åker till gäller vanligtvis för alla oavsett varifrån de kommer. valppriset mellan raser kan säkert skilja sig åt, jag kan bara uttala mig om mina raser och då skiljer sig inte priset. ibland är det dyrare där än här tom.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Existens!

  • Gäst
SV: valppris tjeckien
« Svar #4 skrivet: 25 okt-12 kl 13:28 »
Nu vet vi ju inte vad TS har för upplägg på sin resa och parning, utan hon frågade om vad en valp i Tjeckien kostar, och då svarade jag vad vår valp kostade, i jämförelse med priset för samma ras här hemma.  Ok?

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: valppris tjeckien
« Svar #5 skrivet: 28 okt-12 kl 20:55 »
hon har ingen resa. en uppfödare kommer till henne för parning med hennes hane står det. därav är valppriset ointressant utan att vilja bråka med dig om valppriser i öststaterna.  o:)
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Jonte76

  • Inlägg: 219
    • -
SV: valppris tjeckien
« Svar #6 skrivet: 28 okt-12 kl 21:05 »
  går inte o säga priserna är inte så där. inte alls samma prissättning som sverige där allt kan ha ett fast pris . dom renrasiga valpar som jag jämfört med är alltid mycket  billigare där än här o större utbud med

Existens!

  • Gäst
SV: valppris tjeckien
« Svar #7 skrivet: 28 okt-12 kl 21:56 »
Ja, och det större utbudet kan bland annat bero på att dom avlar även på C och D-höfter.

Jonte76

  • Inlägg: 219
    • -
SV: valppris tjeckien
« Svar #8 skrivet: 28 okt-12 kl 22:15 »
och att på landsbygden har alla familjer hund / hundar lite fler än i lila lilla sverige  ;D

Leineri

  • Inlägg: 187
    • Hälsingland
SV: valppris tjeckien
« Svar #9 skrivet: 20 dec-15 kl 19:00 »
Jag har kontaktat ett antal kennlar i Tjeckien av den ras jag är intresserad av och valppriset är då 1200 euro, samma i Italien. När jag köpte valp från Tjeckien för 10 år sedan var priset 600 euro, men då var det iofs en annan ras


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

520 gäster, 3 användare
xaelanar, Okulärbesiktning av Byrålåda, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser