Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälpmotor för simmare.  (läst 1320 gånger)

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1632
    • -
Hjälpmotor för simmare.
« skrivet: 15 okt-20 kl 16:50 »
Hej! Jag har för mig att jag för mycket länge sedan hörde talas om en hjälpmotor (tillverkad av ILO) för simmare. Den kunde således flyta; det vara bara att starta den och hänga efter den i vattnet! VET ni något om detta? Har ställt samma fråga till "Classic Motor", dock något annorlunda formulerad.
Hälsningar!
G S
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)

Carolus

  • Inlägg: 1350
    • Skåne
SV: Hjälpmotor för simmare.
« Svar #1 skrivet: 15 okt-20 kl 20:52 »
Är det just denna ILO som du söker info om, eller är det i största allmänhet om hjälpmotorer för simmare?

Ifall det senare så finns det något som heter SeaScooter Explorer. Är väl egentligen tänkt för dykare, men den kan kanske också användas av simmare?

www.amazon.com/Scooter-Underwater-Propeller-Equipment-Battery/dp/B011GOYYZK

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1632
    • -
SV: Hjälpmotor för simmare.
« Svar #2 skrivet: 15 okt-20 kl 21:03 »
Tack för svaret, "Carolus!"! Jo, från början var det bara just DEN motorn, men det berodde på att jag inte visste att det fanns flera alternativ! Jag skall söka!
------------------


Jag har sökt = intressant, de jag såg nyss var mycket avancerade; ILO:n är nog "bortglömd", jag är säker på att den bara var användbar på ytan! Tack ånyo, "Carolus!"
 Hälsningar! G S
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

764 gäster, 6 användare (2 dolda)
S. K., javill, LimJans, Westerbergarn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser