Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dom stora fönster tillverkarna..  (läst 5635 gånger)

xlab

  • Gäst
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #20 skrivet: 15 dec-18 kl 11:23 »
Xlab, när jag läser dina inlägg känns det alltid som att du börjar med taggarna utåt. Lite mer ödmjukhet i tonen skulle nog hjälpa rätt mycket, både vad gäller diskussionerna och att folk tar till sig vad du skrivit.

Har haft en del trådar där jag har vart (ödmjuk) och inte aggressiv, men det slutade med att jag vart klassad som (slavdrivare, brottsling och lönedumpar) så varför ska jag börja med att visa min goda sida när jag blir påhoppade av folk som inte kan tänka utanför boxen eller tar reda på orsaken till mitt resonemang?

xlab

  • Gäst
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #21 skrivet: 15 dec-18 kl 11:25 »
Nu är det så att jag inte behöver styrka något.
Jag får ha en åsikt, och den är att plastfönster och fönster impregnerade med något gift är förkastligt.
Och ja, jag tänker fortsätta ifrågasätta dig, nä det ska jag inte göra.
Utan det jag kommer fortsätta ifrågasätta är de fakta du kommer med och ditt tankesätt när det gäller både det ena och andra under förutsättning att jag inte håller med dig.

Jag behöver inte vara otrevlig för att styrka min åsikt.
Sånt får du gärna syssla med.  ;)

accepterar din åsikt men lika är det för mig, behöver inte hålla med. Omdu inte behöver styrka dina åsikter med fakta så gäller samma för mig, så kräv inte den från mg häller då

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #22 skrivet: 15 dec-18 kl 11:34 »
accepterar din åsikt men lika är det för mig, behöver inte hålla med. Omdu inte behöver styrka dina åsikter med fakta så gäller samma för mig, så kräv inte den från mg häller då

När någon kommer med ett påstående,   Så blir den personen faktiskt den som är skyldig att styrka sitt påstående.
Har man en åsikt så är den inte uppbyggd att fakta utan mer känslor och egna kunskaper.
Det kan visserligen grunda sig i väl underbyggda fakta.   
Men det finns ingen anledning att styrka åsikten.

Om man som i ditt fall tidigare i tråden att angripa på ett mer personligt plan istället för ideologiskt och smula sönder åsikten så visar det i åtminstone mina ögon att ditt påstående inte höll måttet.

Dessutom, vad för nytta har man man av ett forum när alla åsikter och påståenden är lika.
Då finns det snart inget att diskutera utan man har uppnått koncensus.


E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

xlab

  • Gäst
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #23 skrivet: 15 dec-18 kl 11:44 »
När någon kommer med ett påstående,   Så blir den personen faktiskt den som är skyldig att styrka sitt påstående.
Har man en åsikt så är den inte uppbyggd att fakta utan mer känslor och egna kunskaper.
Det kan visserligen grunda sig i väl underbyggda fakta.   
Men det finns ingen anledning att styrka åsikten.

Om man som i ditt fall tidigare i tråden att angripa på ett mer personligt plan istället för ideologiskt och smula sönder åsikten så visar det i åtminstone mina ögon att ditt påstående inte höll måttet.

Dessutom, vad för nytta har man man av ett forum när alla åsikter och påståenden är lika.
Då finns det snart inget att diskutera utan man har uppnått koncensus.

sant på sätt och vis, men jag har iaf styrkt alla min åsikter /uttalanden med fakta.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #24 skrivet: 15 dec-18 kl 13:26 »
sant på sätt och vis, men jag har iaf styrkt alla min åsikter /uttalanden med fakta.

Fakta som passar dina påståenden... 
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Kontorsråttan

  • Inlägg: 953
  • Frågar för att förstå. Hobby Dyslektiker.
    • Dalsland
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #25 skrivet: 15 dec-18 kl 13:44 »
Hur gick det med vakuum och impregneringsvätskan?
"Vi är alla våra egna djävlar, och vi gör världen till vårt helvete."
"“Don’t confuse my personality with my attitude. My personality is who I am. My attitude depends on who you are.” ― Frank Ocean
"I reject your reality and replace it with my own"

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #26 skrivet: 15 dec-18 kl 14:20 »
Har haft en del trådar där jag har vart (ödmjuk) och inte aggressiv, men det slutade med att jag vart klassad som (slavdrivare, brottsling och lönedumpar) så varför ska jag börja med att visa min goda sida när jag blir påhoppade av folk som inte kan tänka utanför boxen eller tar reda på orsaken till mitt resonemang?

I de fallen du tar upp där har du fullständigt misslyckats med att förklara ditt resonemang.
Jag skulle nog säga att de flesta i denna församlingen har förmågan att tänka utanför boxen.
Men samtidigt så har vi ett ( nej, flera) regelverk som man måste förhålla sig till.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

xlab

  • Gäst
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #27 skrivet: 15 dec-18 kl 22:00 »
I de fallen du tar upp där har du fullständigt misslyckats med att förklara ditt resonemang.
Jag skulle nog säga att de flesta i denna församlingen har förmågan att tänka utanför boxen.
Men samtidigt så har vi ett ( nej, flera) regelverk som man måste förhålla sig till.

Har hållit mig inom regelverken (bortsett från tråden om byggnation och installationer med outbildad personal då off-grid system med mentorer) i resten av fallen har jag visat upp dok och bevisning för att jag hade rätt

xlab

  • Gäst
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #28 skrivet: 15 dec-18 kl 22:06 »
Skogsvilden var snabbare...
Men en befogad fråga, om vakuum inte hjälper till i processen att få in vätska i trä vad för den då?
Ser fram emot ett svar.

Vakuum skapar en "sugande" förmåga och inte tryck, tryck tillsätter du tex luft

xlab

  • Gäst
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #29 skrivet: 15 dec-18 kl 22:08 »
Det är inte samma kemikalier eller ämnen vid deo lika processerna.

Spelar det nån roll vilka ämnen som man anv? jag har bara sagt att alla fönster impregneras, det har ni motsatt er

xlab

  • Gäst
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #30 skrivet: 15 dec-18 kl 22:10 »

Klarade du inte av att bemöta med annat än oförskämdheter?

Frågan är relevant.

ok förtydliga frågan då

Kontorsråttan

  • Inlägg: 953
  • Frågar för att förstå. Hobby Dyslektiker.
    • Dalsland
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #31 skrivet: 15 dec-18 kl 22:11 »
Vakuum skapar en "sugande" förmåga och inte tryck, tryck tillsätter du tex luft
Så man använder vakuum för att få in vätska i trä?
"Vi är alla våra egna djävlar, och vi gör världen till vårt helvete."
"“Don’t confuse my personality with my attitude. My personality is who I am. My attitude depends on who you are.” ― Frank Ocean
"I reject your reality and replace it with my own"

xlab

  • Gäst
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #32 skrivet: 15 dec-18 kl 22:21 »
Så man använder vakuum för att få in vätska i trä?

tydligenn.
Men min tråd var att alla fönster impregneras, vilket många här motsatte sig och inte hur , var , när och vilka medel

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #33 skrivet: 15 dec-18 kl 22:37 »
tydligenn.
Men min tråd var att alla fönster impregneras, vilket många här motsatte sig och inte hur , var , när och vilka medel

Nej, alla fönster impregneras inte. Det finns tillverkare som har metoder för att undvika användandet av miljövidrigheter.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Kontorsråttan

  • Inlägg: 953
  • Frågar för att förstå. Hobby Dyslektiker.
    • Dalsland
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #34 skrivet: 15 dec-18 kl 23:02 »
Nu lyckas du citera!
Kan du lyckad med att föklara att använda vakuum för att få in imptegneringen i trä inte är samma som tryckimpregnerat trä?
"Vi är alla våra egna djävlar, och vi gör världen till vårt helvete."
"“Don’t confuse my personality with my attitude. My personality is who I am. My attitude depends on who you are.” ― Frank Ocean
"I reject your reality and replace it with my own"

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #35 skrivet: 15 dec-18 kl 23:03 »
Nu lyckas du citera!
Kan du lyckad med att föklara att använda vakuum för att få in imptegneringen i trä inte är samma som tryckimpregnerat trä?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tryckimpregnerat_tr%C3%A4
Förklaras rätt bra här, man använder svampdödande medel till fönster.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Kontorsråttan

  • Inlägg: 953
  • Frågar för att förstå. Hobby Dyslektiker.
    • Dalsland
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #36 skrivet: 15 dec-18 kl 23:17 »
Tack Skogsvilde.
Nu behöver jag ta en paus från xlab.
"Vi är alla våra egna djävlar, och vi gör världen till vårt helvete."
"“Don’t confuse my personality with my attitude. My personality is who I am. My attitude depends on who you are.” ― Frank Ocean
"I reject your reality and replace it with my own"

Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #37 skrivet: 16 dec-18 kl 02:03 »
tydligenn.
Men min tråd var att alla fönster impregneras, vilket många här motsatte sig och inte hur , var , när och vilka medel
definiera impregneras, tack.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk


Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14449
    • Östergötland
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #38 skrivet: 16 dec-18 kl 10:45 »
Nu lyckas du citera!
Kan du lyckad med att föklara att använda vakuum för att få in imptegneringen i trä inte är samma som tryckimpregnerat trä?

Skulle inte tro det eftersom det förmodligen är felskrivet i Wikipedia. "Vakuumimpregnering utförs i tryckkärl under högt tryck". Tror inte att man höjer trycket, utan att det sker precis som namnet anger. Om man skulle tryckimpregnera genom att höja trycket så skulle impregneringsvätskan bubbla ut ur träet när det hamnar i normalt atmosfärstryck igen.

xlab

  • Gäst
SV: Dom stora fönster tillverkarna..
« Svar #39 skrivet: 27 dec-18 kl 18:27 »
När någon kommer med ett påstående,   Så blir den personen faktiskt den som är skyldig att styrka sitt påstående.
Har man en åsikt så är den inte uppbyggd att fakta utan mer känslor och egna kunskaper.
Det kan visserligen grunda sig i väl underbyggda fakta.   
Men det finns ingen anledning att styrka åsikten.

Om man som i ditt fall tidigare i tråden att angripa på ett mer personligt plan istället för ideologiskt och smula sönder åsikten så visar det i åtminstone mina ögon att ditt påstående inte höll måttet.

Dessutom, vad för nytta har man man av ett forum när alla åsikter och påståenden är lika.
Då finns det snart inget att diskutera utan man har uppnått koncensus.

Har lagt upp belägg för mina åsikter, du kan ju inte visa ett ända fönster av PVC som är svart som du påstod i den tråden.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

418 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser