Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ja, vad skall man säga ?  (läst 1151 gånger)

Karhu

  • Inlägg: 47
  • Ab ovo
    • -
Ja, vad skall man säga ?
« skrivet: 16 mar-08 kl 17:36 »
Länsrätten i Västerbotten säger nej till en skogsägare i Lycksele som ville avverka sin skog med den så kallade naturkulturmetoden i stället för att kalhugga.

http://sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=1953393

I händelse av att jag skulle bli biten av en orm så bär jag alltid en plunta med konjak med mig.....för säkerhets skull har jag även med mig en orm."

Gräbban

  • Inlägg: 674
    • -
SV: Ja, vad skall man säga ?
« Svar #1 skrivet: 16 mar-08 kl 18:24 »
Tja, jag tycke i och för sig inte att artikeln var särskilt uttömmande.. ::) man får ju inte veta något om vad det är för sorts mark eller skog eller något alls. Markägaren kanske tror att naturkulturmetoden innebär att ta de dyrbara stammarna och lämna skiten. Så blev det ju ofta förr, och därför försvann ju den sk blädningen. Allt beror ju på hur seriös och kunnig markägaren är. Det finns människor som endast vill avverka och slippa plantkostnaderna, och de försöker säkert åberopa den här metoden!
Jag skulle nog vilja ha mer bakgrundsinfo innan jag tar ställning till om beslutet var rätt eller fel.  :)
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 2 användare
Sundance, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser