Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Trycklnapp  (läst 2559 gånger)

Gorrgel

  • Inlägg: 68
    • Hälsingland
Trycklnapp
« skrivet: 18 feb-20 kl 11:21 »
Någon som var vart det går att få tag på tryckknappar till läder som är 3-3.5 mm tjockt? Hittar bars till max 2mm och det känns onödigt att behöva tunna ut lädret där.

Svart

  • Inlägg: 594
  • tills jag hittar något mörkare
    • Västergötland
SV: Trycklnapp
« Svar #1 skrivet: 18 feb-20 kl 13:02 »
Provat slöjddetaljer?

Kollade själv, de har bara för 2 och 1-2,5 mm. Kanske funkar, kanske inte.
https://www.slojd-detaljer.se/sortiment/laderslojd/tryckknappar-spannen-nitar/tryckknappar/tryckknappar-12-mm-50-st-7342
« Senast ändrad: 18 feb-20 kl 13:09 av Svart »
Idag har jag inte sett en enda fotgängare som saknade reflex. Tänk på det.

fjällfäll

  • Inlägg: 185
    • Härjedalen
    • Härjedalens Fjällfäll
SV: Trycklnapp
« Svar #2 skrivet: 18 feb-20 kl 13:29 »
Hör med Harry Hedgrens i Malung. Dom har "allt".

lichiplommon

  • Inlägg: 542
    • Hälsingland
SV: Trycklnapp
« Svar #3 skrivet: 18 feb-20 kl 17:29 »
 Om du bor nära Ljusdal kan du kolla Nordell Knives. De kan sånt.

 

Gorrgel

  • Inlägg: 68
    • Hälsingland
SV: Trycklnapp
« Svar #4 skrivet: 23 feb-20 kl 17:34 »
Tack för tipsen. Men jag hittade ett ställe närmare än jag trodde, Tjäder-Läder i Jädraås. Har åkt igenom där men inte tänkt på att det har funnits en sådan affär där.



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser