Bör jag fortsätta ge energibalans och då också b-vitamin? Sammansättningen är ju ganska lika. Tänker att jag köper hos granngården. Vad kan en överkonsumtion av detta leda till? Och säg att hon blir bättre. När bör jag sluta ge detta? Stort tack för dina tips och svar! 
B-vitamin är vattenlösligt och går inte överdosera för de kissar ut överskottet.
Det går köpa överallt på dunk, som på Granngården.
Energibalans är propylenglykol och där vet jag inte vad som händer vid överdos. Det höjer blodsockret på idisslare och gör dem piggare så de kanske orkar äta.
Jag har aldrig sett nån effekt av Energibalans men brukar ge det till alla som är sjuka.
Börjar hon idissla kan du sluta ge b-vitamin.
Nåt annat som är bra att ge dem som inte vill äta är egenblandad våmstart i form av bikarbonat (någon matsked per dag) samt ett paket färskt jäst blandat i vatten.
Tryck i den det på nåt vis. Jag använder avmaskningspistolen.
Det går även köpa dyr våmstart i foderbutiken.
Ja, hon kan ha ätit något olämpligt, jag har själv varit med om får som slutat äta men sen kommit igång efter några dagar och då hade jag dålig foder.
Jag har även varit med om får som har ramlat på rygg och sen när de kommer upp igen har våmmen stannat av så då tar det nån dag innan de börjar äta.