morotspure/kokta morötter är stoppande och bra.. majsvälling funkar för vissa.. ris som sagt (mina hundar hatar ris) min ena hund (dock bara liten sälskapshund) har haft akut diarré sen i fredag, och ligger nu inlagd mmed dropp, gav jag ett medel an köper på apoteket, diarsanyl, de hjälpte tills hon fick lite att äta.. men de brukar hjälpa sa vet, lika canicur som är liknande.. vet höll även med mo morotsom är bra mot lös mage, men min lillas mage tålde inget mer än vätskeersättningen, och den lever man inte länge på -även om ja hade i mer druvsocker efter ett tag..
hon gick ner från 4,5-4,7kg till 3,7 på en vecka (hon matstrejkade lite dagarna innan diarrén började.. hoppas dom hittar felet, elelr att de bara blit bra av dropp och deras skon-foder, så hon får komma hem snabbt igen.. både för vi saknar henne, och för de är snordyrt å ha hund på djursjukhus, kostade 1100kr för undersökningen bara..

men hon är ju försäkrad så vi får se vad slutsuan blir efter blodprover,smärtstillande (öm buk) dropp och ev ultraljud.. men de är hon såklart värd, men man hade ju önskat att man slapp sånna summor, men vi hade försökt så många dagar hema, vaknätter med ersättning med spruta i mungipan utan att hon blev bra..
gick inte å få i all vätska hon behöver via munnen efter så mkt diarré sa dom, fast ja fick massa beröm när ja talade om allt -skrev ner allt ja fick i henne, och när hon gjorde på sig -hon han inte ens en meter innan de sprutade, så de har inte luktat gott här hemma.. lukten sög sig fast i mig med, böt kläder å åkte till affärn, men ja kände skitlukten ändå.. haha våran andra hund har förhoppningsvis klarat sig, gav diarsanyl åt henen i 3dygn i förebyggande, och hon va lite lös igår, men normal idag, körde även skonkost på henne till ikväll när hon fick lite foder med..