Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att ta hand om två äldre vestgätaspetsar  (läst 974 gånger)

Diva

  • Inlägg: 3
Att ta hand om två äldre vestgätaspetsar
« skrivet: 29 okt-07 kl 17:14 »
Hej alla!
Jag har övertagit två vestgötaspetsar. Jag ringde runt en del innan för att höra om det var möjligt att flyta dessa. De är troligen 7 och 14 år. Anledningen till att jag vet så lite är på grund av att deras ägare i 50 års åldern, dog hastigt. De anhöriga vet ytterst lite och orkar inte.

Anledningen till att jag skriver här är för att tacka de som gav goda råd och tog sig tid.

Damerna har fåt flyta hem till mina föräldrar.
Flytten gick mycket bra och de har anpassat sig väl.
Ingår nu i en flock på 4 hundar och ett x antal kor och hästar samt 3 ankor.
Minna sysslingar har gården intill, där är damerna ofta och hälsar på.
Jag trodde det skulle vara svårare, men dessa underbar damer har lugnt glidigt in i familjen och de två lagårdarnas värd utan några som helst problem. Det som oroade mig mest var hur de olika hund grupperna skulle fungera ihop. Inga problem!
De flyttade från en gård med uppbundet och ett fritt liv till samma sorts liv fast i två ladugårdar en uppbunden och en lösdrift och 3 bönder att hålla reda på under dagarna samt tå hund kompisar.

Dessa två har givigt mersmak för rasen. Rarare får man leta efter.
Lugna, nyfikna, smarta, gladlynta, sociala, ostressade hem kära och mycket mer.

Ett stort tack till alla kennlar och hundklubbar som uppmuntrade och gav råd.      

« Senast ändrad: 29 okt-07 kl 17:32 av Diva »

Carlsson

  • Gäst
Re:Att ta hand om två äldre vestgätaspetsar
« Svar #1 skrivet: 01 nov-07 kl 08:23 »
Tråkigt att hundarnas ägare avlidit, men inget ont utan att det har något gott med sig!

Du har ju upptäckt en fantastisk ras. Håller med dig på alla punkter om rasen.

De har dessutom ett påhittat eget kroppspråk som kan ge en glada skratt varje dag....

Det är märkligt att så få har upptäckt denna urgamla, ursvenska ras, som är så otroligt användbar!


Jag har två själv och om allt vill sig väl, också ett gäng valpar i januari. ;D

//Carlsson


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 2 användare
Ett svart får, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser