Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  flasklamm, hur gör man?  (läst 2734 gånger)

Marmelad

  • Inlägg: 18
    • Blekinge
flasklamm, hur gör man?
« skrivet: 12 apr-17 kl 11:19 »
Jag har ett flasklamm som är tre veckor. Jag vill att han ska gå med de andra tackorna och lammen, men hur gör man? Jag går in i hagen med honom är med en stund och sen smyger jag ut. en efter en stund så står han på gårdsplanen och skriker och vill inte gå tillbaka till de andra. Jag har försökt att stänga in tackorna med lammen i ladan men då står han bara i ett hörn och är rädd för tackorna.
Jag har tre tackor och fem lamm.
Finns det någon som har några bra tips om hur jag ska göra?

tacksam för lite hjälp  :)
« Senast ändrad: 12 apr-17 kl 16:18 av Marmelad »

Luff

  • Inlägg: 998
    • Västergötland
SV: flasklamm, hur gör man?
« Svar #1 skrivet: 12 apr-17 kl 11:47 »
I princip så är det så det funkar med flasklamm. Efter ett tag så brukar dom ty sig till andra lamm men du kommer alltid att vara tryggheten så det är klart han skriker. Tycker flasklamm är ledsamt, folk tycker det är gulligt men jag ser bara ensamma själar.
//Luff

Marmelad

  • Inlägg: 18
    • Blekinge
SV: flasklamm, hur gör man?
« Svar #2 skrivet: 12 apr-17 kl 12:10 »
ja, jag håller med dig, det är tragiskt att se  :'(

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: flasklamm, hur gör man?
« Svar #3 skrivet: 18 apr-17 kl 10:58 »
Om du har ett flasklamm, så är du i hans ögon en tacka.  En mamma.  Och, som alla vet, så följer lamm sin mor, vart hon än går.  Njut av förtroendet medan det varar, snart nog är han en tonårsslyngel som vill busa med de andra ungdomarna!

  Och då är det slut med följandet.

  Jag håller med om att det gör ont i själen att se hur flasklamm, enligt sin egen uppfattning, överges av sina fosterföräldrar.  Men i de flesta fall är ju alternativet döden.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, Berberis, ärt, Assa

* Forum

* Om tidningen Åter



Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser