Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tillvara ta Chaga  (läst 6470 gånger)

Tillvara ta Chaga
« skrivet: 06 sep-17 kl 10:13 »
Gäller bara torkning eller kan man även frysa den? Vad är bäst i så fall?

 

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Tillvara ta Chaga
« Svar #1 skrivet: 18 jun-18 kl 16:25 »
Det borde gå att frysa den, jag tog in en bit som var fryst utifrån i vintras och den verkar det inget fel på ännu vad jag kan se...
(Den smakar inte särskilt mycket färsk heller...)
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Chaga

  • Inlägg: 2
    • Uppland
    • Chaga
SV: Tillvara ta Chaga
« Svar #2 skrivet: 10 jun-19 kl 14:32 »
Jag brukar göra en av följande:

Torka Chaga
Göra en chagadekokt
Eller göra en chagatinktur

Rekommenderad läsning: https://axelsons.se/chaga-halsa-som-vaxer-pa-trad/

George Donets

  • Inlägg: 7
SV: Tillvara ta Chaga
« Svar #3 skrivet: 16 nov-22 kl 01:16 »
Chaga är immunstimulerande framför allt mot virus. Jag har med god effekt behandlat mig vid två olika influensor och blev feberfri efter två dagar. Tre fotvårtor försvann efter att jag druckit sprängticka-te i en månad.
Det är klart att det är jobbigt för kroppen att ha virussjukdomar, särskilt om man dessutom är utbränd.
Som en del i ett större behandlingsprogram mot utbrändhet kan kanske sprängticka-te vara en del, i kombination med fysisk träning , avspänningsträning/meditation, kbt för att lära sig hantera stressande situationer och relationer, träning av sömnrutiner, antidepressiv medicin etc.
Det skadar inte att du dricker och äter hälsosamma saker när här du är utbränd, tvärt om, men det finns ingen mirakelmedicin som hjälper alla utbrända.
Man kan komma igen efter utbränndhet men måste jobba på flera plan för att nå fullt resultat.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

340 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, Adels, Niklas Nyström, Westerbergarn, MickeMård

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser