Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När kommer de ut?  (läst 1248 gånger)

mxruben

  • Inlägg: 50
  • Ta en liten semester.... varje dag!
    • Västergötland
    • frugran.se
När kommer de ut?
« skrivet: 08 jun-17 kl 15:07 »
 
En av våra myskankor har fått ällingar! :)
De är de första som föds hos oss så jag är extra glad för det!
Jag undrar hur länge ungarna brukar stanna inne i ankhuset.... (Ankorna har alltid fritillgång till utomhusvistelse).
Vad säger ni som har tidigare erfarenhet?

Dwrgi

  • Inlägg: 50
    • Övriga världen
SV: När kommer de ut?
« Svar #1 skrivet: 08 jun-17 kl 18:29 »
Vad kul! Myskankor är bäst! Våra honor tog ut dem samma dag, även on den första ankan inte riktigt fattade att ägg-->älling och ignorerade de först kläckta. Tror dock att kråkorna eller skatorna tog några av dem. Vi hade några som bara försvann.

Postat med Alternativ.nu´s app


Mjölnaren

  • Inlägg: 53
    • Halland
SV: När kommer de ut?
« Svar #2 skrivet: 09 jun-17 kl 01:58 »
Ankan brukar ligga kvar på ällingarna ca 2 dagar, ibland ligger dom kortare och ibland längre. När hon väl går upp så brukar dom gå ut med ällingarna snabbt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

535 gäster, 4 användare (1 dolda)
ninanna, Mathias., LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser