Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  emdengäss  (läst 2007 gånger)

carinalil

  • Inlägg: 119
    • Småland
    • Kackelsidan
emdengäss
« skrivet: 22 jul-10 kl 17:07 »
det borde ju gå att jämföra innehållet i båda säckarna och se vad som skiljer sig? gris/hönsfoder.

måste passa på po fråga- ser att du i din sign har emdengäss- precis vad jag letar efter- du har itne gässlingar till salu? ;-)
Stora höns: Orpington: gul,Skånska blommehöns
Fransk Vädurskaniner

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: emdengäss
« Svar #1 skrivet: 22 jul-10 kl 17:14 »
Inte i år, jag köpte dem för nån dryg månad sedan, och de la bara ett ägg efter jag köpt dem, som var obefruktat. De är bara ett år. Så nästa år hoppas jag på att få ganska många gässlingar. Om jag får kläm på kläckningen, det är inte så lätt att kläcka gåsägg har jag förstått. Är nybörjare, men fascinerad av gässen, och gillar deras förmåga att beta bra där större djur inte kan vara. Om några år hoppas jag vara riktigt duktig på det här med gäss...
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

 

carinalil

  • Inlägg: 119
    • Småland
    • Kackelsidan
SV: emdengäss
« Svar #2 skrivet: 22 jul-10 kl 21:10 »
så skoj- har du några bilder på dina gäss- skulle så gärna vilja se dem :-)
Stora höns: Orpington: gul,Skånska blommehöns
Fransk Vädurskaniner

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: emdengäss
« Svar #3 skrivet: 22 jul-10 kl 22:13 »
Ska se om jag kan fota imorgon, har inga batterier i kameran, så dewt beror på om jag hittar batteriladdaren...
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

carinalil

  • Inlägg: 119
    • Småland
    • Kackelsidan
SV: emdengäss
« Svar #4 skrivet: 31 jul-10 kl 11:47 »
har du tagit några kort än? det vore så roligt att få se dem...:-)
Stora höns: Orpington: gul,Skånska blommehöns
Fransk Vädurskaniner

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: emdengäss
« Svar #5 skrivet: 09 aug-10 kl 17:22 »
har du tagit några kort än? det vore så roligt att få se dem...:-)

Bilder är upplagda i galleriet, ibland dröjer det lite innan andra kan se dem.
http://www.alternativ.nu/index.php?action=mgallery;sa=album;id=226
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

carinalil

  • Inlägg: 119
    • Småland
    • Kackelsidan
SV: emdengäss
« Svar #6 skrivet: 09 aug-10 kl 22:16 »
då håller jag utkik när man kan se dom..:-)
Stora höns: Orpington: gul,Skånska blommehöns
Fransk Vädurskaniner

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: emdengäss
« Svar #7 skrivet: 09 aug-10 kl 22:18 »
Det kan du nu...
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: emdengäss
« Svar #8 skrivet: 15 aug-10 kl 15:23 »
Jag kan inte se dem trots att jag är inloggad  :(
Får följande felmedelande
Citera
Access to this album is denied
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: emdengäss
« Svar #9 skrivet: 15 aug-10 kl 15:30 »
Attans. Jag tycker att det tar orimligt lång tid för bilder och album att godkännas. Förstår inte varför det ska behövas. Första gången man lägger upp bilder, visst, men kan de inte bara lita på folks omdöme, och godkänna direkt...
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Skytten

  • Inlägg: 7426
    • Skåne
SV: emdengäss
« Svar #10 skrivet: 15 aug-10 kl 19:21 »
Emden är trevliga gäss, enda problemet är att få in dem i ugnen.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: emdengäss
« Svar #11 skrivet: 15 aug-10 kl 19:23 »
Man kan ju slakta innan de är fullvuxna. Eller stycka innan tillagning, det gör man ju ofta med kyckling, trots att den går in i ugnen  ;).
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

852 gäster, 5 användare (3 dolda)
von tratt, Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser