Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälpa mig att tyda dieselvärmares bruksanvisning......  (läst 1830 gånger)

Snowy

• -
Ny på det här med dieselvärmare, men köpt en begagnad bil och jag får den inte varm i kupén. Jag har två lägen att välja mellan heat och ventilation.
Jag hör på heat att det surrar i motorn, och på ventilation så drar fläkten igång ( dock kalluft)
Jag har inte tillvalet AD.

Så kan någon utifrån den här bruksanvisningen ge mig en enkel förklaring vilket jag ska använda när och för att få värme i kupén.

https://stsab.com/wp-content/uploads/2016/02/BruksanvisningEasystartR-1.pdf

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Hjälpa mig att tyda dieselvärmares bruksanvisning......
« Svar #1 skrivet: 29 nov-24 kl 21:08 »
Vet inte, men det kan vara så att värmaren inte fungerar. Rätt vanligt på gamla bilar. Hoppas det bara beror på att du inte hittat inställningen, och någon manualläsare kan guida dig.

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #2 skrivet: 29 nov-24 kl 22:09 »
Leta reda på värmarens avgasrör.
Starta den och känn efter om det kommer varma avgaser.
Troligtvis gör det inte det.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Snowy

• -
« Svar #3 skrivet: 30 nov-24 kl 00:12 »
Japp, jag har testat nu och efter 5-10 minuter så får jag symbolen error i fjärrkontrollen och vid modulen i bilen. Men när jag tar läge ventilation så kommer det kall luft. Och det kanske det ska göra? Att den funktionen ska användas på sommaren eller?
Jag har tack och lov köpt bilen på bilhandlare så jag får ta en sväng dit och påpeka felet. Är det enkelt att laga/åtgärda?

torbjorn

• Medelpad
« Svar #4 skrivet: 30 nov-24 kl 01:00 »
Vanliga bilmekar och -verkstäder brukar inte vilja befatta sig med dieselvärmare, speciellt inte om de är eftermonterade. De flesta vanliga fel på såna där värmare är egentligen enkla att åtgärda, men det vill ju till att någon som känner till just aktuellt fabrikat och typ av värmare får titta på den.

Dela detta:

* Inloggade just nu

801 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser