Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skapat i textil - FOTOTRÅD  (läst 286931 gånger)

von tratt

• Skåne
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1500 skrivet: 27 nov-24 kl 06:14 »
Listigt von tratt! Det är faktiskt tröttsamt när det inte är det elektriska i elprylar som ger upp först.  ::)

Jag antar att man får vara glad när det finns reservdelar att köpa. Men dumt att material som åldras på det viset används. Tyvärr är jag ingen fena på textil, det är en del saker man borde fixa själv...
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

torbjorn

• Medelpad
« Svar #1501 skrivet: 27 nov-24 kl 09:23 »
Det finns många fall av elprylar som skrotas bort pga plast- och gummimaterial som åldras i förtid. Dammsugare där plastdelar blir spröda så att hjul ramlar av, munstycken går sönder och till sist när det går hål i botten av utrymmet för påsen så blir det slutlig enkelbiljett till återvinningen. Rakapparater, datormöss och andra prylar med "greppvänlig" gummibeläggning som börjar lösa upp sig själv och blir äcklig och klibbig efter några år, sakerna fungerar fortfarande oklanderligt men ingen vill ta i dem och använda dem. Skrivare, faxar, symaskiner mm där plastkugghjul tappar formen eller går sönder. Osv osv.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #1502 skrivet: 27 nov-24 kl 11:40 »
Verkligen resursslöseri! Kom på att jag hade världens bästa kabinväska innan, men där hjulen blev kass. Har för mig att det var hjullagerna. Nya hjul kostade lika mycket som en ny väska.  ::)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

von tratt

• Skåne
« Svar #1503 skrivet: 27 nov-24 kl 23:31 »
Jag hade en slickepott med plasthandtag. Nyligen bröts det oförhappandes i fyra prydliga delar när jag slickepottade i all välmening. Jag blev så snopen! Det dumma är att många plaster är riktigt bra, trots allt, och (det i och för sig ofta berättigade) plastmotståndet drar allt över en kam.

Men det är egentligen inte en textilfråga.
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

883 gäster, 2 användare
Nataks, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser