Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ögoninflamation på kyckling...?  (läst 1130 gånger)

HøneLine

  • Inlägg: 539
    • Värmland
    • Marion's hjemmeside
ögoninflamation på kyckling...?
« skrivet: 26 mar-07 kl 14:12 »
Tror den ene Maran kycklingen min har fått ögoninflamation på det ene ögat... det er helt svullet og vil ikke lukke det opp.
Hva gjør man? Noen råd?
Tenkte å ringe vetrinæren i morgon...
Noen som vet om dette er smittsomt? Har tatt kycklingen fra de andre med 2 andre som også så litt slitene ut i øynene sine.
Vet de har godt ganske kaldt der jeg fikk dem fra, men de var jo med sin mamma....
Kan det ha noen betydning? ???
Huff..... vil ikke ta den bort heller da de er så veldige spesielle, så hver eneste lille kyckling er vært å prøve å redde.....
Jeg fikk tittet på øyet dens i sta og så at det var helt "slimete" og tåkete..
også lukter det ikke så godt.... litt stramt....  
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

 

Rosa

  • Inlägg: 3282
  • ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
Re:ögoninflamation på kyckling...?
« Svar #1 skrivet: 26 mar-07 kl 14:26 »
Ha inte de sjuka kycklingarna i samma utrymme som dina andra höns innan du ser hur det kommer att sluta med dem.

Det finns flera smittsamma sjukdommar som har ögoninfektioner som första symptom  :-\

Ett tips.

/Rosa
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

753 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser