Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Ägg upp-och-ner?!  (läst 10127 gånger)

Jesus Kristus Är Guds Ord

  • Inlägg: 349
    • Bohuslän
SV: Ägg upp-och-ner?!
« Svar #20 skrivet: 10 jul-20 kl 16:11 »
 igår gjorde jag ett test med "gamla ägg".

stod på paketet att Bäst före datum var  7 april, och så "råkade" jag komma förbi ett youtubeklipp som ladddats upp 9:e april och som verkar tämligen vettigt om ägg, så jag delar med det ocks.


värt att nämnas är  att jag inte använder kylskåp alls, men däremot så bor jag i en källare, så lite svalare än andra rum är det nog oftast. inte heller hade jag dem med "toppen nedåt" som jag läst/hört att flera varnar om, men inte testat själva, men i framtiden gör jag ett sådant test med.

äggena luktade inte konstigt alls efter jag kläckt dem för anvndning i stekpannan tsm med krossade tomater, men däremot tyckte jag mig kunna se att det verkat som om liksom gulan och vitan blandat sig lite i äggena, och dessutom såg jag en liten plupp i den ena ägggulan som han i klippet verkar berätta att det rör sig om befruktat ägg, men då hade jag nog redan hunnit att börja äta. inget fel på smaken änsålänge iaf. jag har nog närmare 50 ägg som väntar! planen är att använda dem till målarfärg ist för att slänga dem, i värsta fall. eller göra om till pulver.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 2 användare (1 dolda)
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser