Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hundgårdsströ  (läst 1722 gånger)

fergeland

  • Inlägg: 3
hundgårdsströ
« skrivet: 27 jun-08 kl 15:08 »
Hej, såg att någon undrade vad som är bra i hundgård -sågspån, -krollsplint-grus osv. Själv har jag valpar nu och det blir lite att ta reda på, men på den del där det är bar mark gör jag rent med spade och sedan slänger jag ut torvströ, och det har varit jättebra; sterilt, tar bort lukt, suger upp väta och fastnar inte i halsen på valparna. ;)

Vilse

  • Gäst
SV: hundgårdsströ
« Svar #1 skrivet: 15 jul-08 kl 02:48 »
jag ska bygga en hundgaard inom snar framtid och jag vill ocksaa veta om vad ni har foer underlag.
eftersom jag inte vill oroa folk med vad jag ska bygga och om det haaller norm eller intesaa saejer jag STOR rasthage som inte aer rasthage utan foervaring enbart naer jag inte aer hemma men hund inte ska behove vara inomhus.

rejael friggebod med "kattlucka" foer in o utgaang och en stor saeker hage.
typ 2 meter hoegt gunnebo staengsel och rejael golvyta.

men vad att ha som underlag?
saetter man tak over det hela eller inte?
en bit cement och en bit graes eller graes eler grus eller??

har i dag hela tomten som hundgaard, ca 500kvm, men dit jag ska flytta saa vill jag bygga naagot ur hundens saekerhets apsket foer att inte laemna tomten naer ensam hemma naan timme.


Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: hundgårdsströ
« Svar #2 skrivet: 15 jul-08 kl 13:53 »
Fått råd att ordna med typ altangolv för lätt rengöring så det ska vi bygga.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Vilse

  • Gäst
SV: hundgårdsströ
« Svar #3 skrivet: 15 jul-08 kl 20:53 »
altangolv?

typ ha ett traedaeck som kan spolas av?
med eller utan springor mellan plankorna?

eller et altangolv av cement, plattor?

jag har funderat paa att ha ett altangolv av trae oever en del och ha grus eller graes eller naat annat overe resten,,eller sementgolv o kutterspaan o tak?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

523 gäster, 4 användare (1 dolda)
LimJans, djurfarmen, Slowfox

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser