Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ullförmedlingen  (läst 2927 gånger)

Sjökärrets ekogård

  • Inlägg: 94
    • Uppland
Ullförmedlingen
« skrivet: 28 dec-13 kl 11:50 »
Hej!
Har du ull som du inte vet vad du ska göra av? Jag har startat en facebookgrupp som heter Ullförmedlingen, som ska vara en mötesplats för folk som söker ull (spinnare, tovare mm) och för folk som har ull som man inte riktigt vet vad göra av (fårägare). Jag vet att alla inte har facebook, men det här är ett första steg i att bidra till att vi inte ska slänga bort så mycket av den fina svenska ullen. Och det finns folk som efterfrågar ull. Tyvärr har vi ingen infrastruktur att ta tillvara ullen i Sverige, ingen marknad för innovativa ullprodukter, och därmed mycket liten efterfrågan. Men jag hoppas att detta kommer att kunna ändras i takt med att vi lär oss uppskatta svensk ull i högre utsträckning, och att vi fårägare blir bättre på att ta tillvara ullen på olika sätt.

Välkomna till Ullförmedlingen! (obs, ett ytterst ideellt initiativ)
/Fia Söderberg

Snuzer

  • Inlägg: 972
  • Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
SV: Ullförmedlingen
« Svar #1 skrivet: 28 dec-13 kl 12:14 »
Hear! Hear!

Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

SigridN

  • Inlägg: 1
    • Uppland
SV: Ullförmedlingen
« Svar #2 skrivet: 28 dec-13 kl 13:28 »
Hej!
Vilken bra idé med en ullförmedling. Jag har länge sökt efter svart Spelsau. Om någon vet nån som har sådan ull, så förmedla gärna en kontakt åt mig. Tack.

javill

  • Inlägg: 11355
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Ullförmedlingen
« Svar #3 skrivet: 28 dec-13 kl 16:08 »
Jättebra idé och initiativ. :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Snuzer

  • Inlägg: 972
  • Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
SV: Ullförmedlingen
« Svar #4 skrivet: 28 dec-13 kl 16:12 »
Hej!
Vilken bra idé med en ullförmedling. Jag har länge sökt efter svart Spelsau. Om någon vet nån som har sådan ull, så förmedla gärna en kontakt åt mig. Tack.

Ta kontakt med Kia Gabrielsson på Ullservis. Hon kan nog fixa fram den ullen.

https://www.facebook.com/pages/Ulls%C3%B6rvis/131871470176920
Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

319 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, surris91, Adels

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser