Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Boskapsvaktande hundar  (läst 10328 gånger)

Karlsdotter

  • Inlägg: 1466
    • Ångermanland
SV: Boskapsvaktande hundar
« Svar #20 skrivet: 18 jan-18 kl 08:40 »
vargflock mot för få hundar hjälper inte.
https://www.youtube.com/watch?v=E-AWdvjqeBA

 

SV: Boskapsvaktande hundar
« Svar #21 skrivet: 18 jan-18 kl 21:17 »
Klart att det inte alltid funkar, om varg flocken har övertaget i nummer så kommer dem attackera och vinna minst 7 av 10 gånger för att vargar brukar ju liksom jaga i flock men om det inte hade funkat för fem öre så hade man nog slutat med det för länge sedan så det måste ju funka till en vis del eller hur :)

LGDHund

  • Inlägg: 22
    • Östergötland
SV: Boskapsvaktande hundar
« Svar #22 skrivet: 02 nov-21 kl 19:04 »
Finns 15 olika Raser ,, den jag gillar är den Slovakiska Cuvacen du hittar bilder ppå :  www.LGDhund.se   dessa går under LGD Hundar dessa 15 raser finns även böcker ,, men man måste hålla dessa kort , med tydlig ledarskap , Militär Disciplin , min som jag hade den kunde se personen rakt igenom Hjärtat vad det va för person , den tände på en halv hundradel 

Nina W

  • Inlägg: 3982
    • Värmland
SV: Boskapsvaktande hundar
« Svar #23 skrivet: 05 nov-21 kl 03:43 »
Jag har inga får utan jag frågar av ren nyfikenhet. Går det att både ha lamadjur och boskapsvaktande hundar? Eller ser lamorna hundarna som fiender och spottar på dom?

eco-kalle

  • Inlägg: 89
    • Skåne
SV: Boskapsvaktande hundar
« Svar #24 skrivet: 05 nov-21 kl 10:39 »
jag har heller inte får bara kor har haft,, men av att dömma en bonde som hade en lama bland korna så funkade de men inte hästar , så tveksamt m lama&hund , sägs bara funka med 1 lama om den ska vakta får , hade lite får på90 talet som gick på samma bete m bågra dikor m kalvar , några jakthundar kom in o jaga fåren tog väl 2 min sen var hundarna ute ur hagen lite lätt skadade, hade fåren gått själv hade vad som helst kunnat hända ,,,

Skogsvilde

  • Inlägg: 16854
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Boskapsvaktande hundar
« Svar #25 skrivet: 05 nov-21 kl 10:54 »
Jag har inga får utan jag frågar av ren nyfikenhet. Går det att både ha lamadjur och boskapsvaktande hundar? Eller ser lamorna hundarna som fiender och spottar på dom?

ja det går att ha en blandning.
allt handlar om att djurslagen accepterat och präglats på varandra.

E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

348 gäster, 2 användare
xaelanar, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser