Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  juverinflammation  (läst 1352 gånger)

My2

  • Gäst
juverinflammation
« skrivet: 27 maj-05 kl 11:48 »
Hej!
Vilka är symtomen på juverinflammation?
Jag tror att Killingen har börjat äta mindre och mindre så det ser ut som ena sidan gått i sin.
Den andra sidan är mycket större och spänd lite varm men inte mycket.
Jag har mjölkat ur lite varje dag eftersom det är så spänt.
Jag tycker att hon ser lite tröttare ut än vanligt och inte lika mycket fart i henne som det brukar vara.
Kan det vara någon slags inflammation eller blir det lätt så när killingen börjar vänjas av?

Bondmoran

  • Inlägg: 485
Re:juverinflammation
« Svar #1 skrivet: 27 maj-05 kl 13:42 »
Det är många gånger svårt för en veterinär att ställa en diagnos per telefon och ännu svårare för oss s k lekmän.
Därför är det alltid bäst att rådfråga en veterinär när det gäller olika sjukdomstillstånd och skador.

Personligen har jag ingen erfarenheter när det gäller juverinflammation på djur, kan bara minnas hur det känndes när jag hade mjölkstockning  :'( ONT och feber.

Det ska finnas länsveterinärer, titta i telefonkatalogen eller sök på nätet. Annars ringer du till en "vanlig" veterinär, kan de inte svara så bör de kunna hänvisa dig rätt.

Lycka till !

Bondmoran

Glad sunkmorsa med stor familj.
Äter veganskt, älskar månen och går barfota.
Bevarar lantraserna helsingefår, jämtgetter, gotlandskanin, mellerudskanin, gammelsvensk dvärghöna, stora ölandshöns och blekingeanka. Jag lyssnar när djuren talar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

630 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser