Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sökfuntion  (läst 2108 gånger)

Skogslurven

  • Inlägg: 8
    • Närke
Sökfuntion
« skrivet: 23 apr-16 kl 20:18 »
Försöker söka efter ämnen och teman men kommer inte åt någon sökfunktion, finns det en sån på forumet?

Skogsvilde

  • Inlägg: 16934
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Sökfuntion
« Svar #1 skrivet: 23 apr-16 kl 21:11 »
Tyvärr så finns det bara google anpassad sök.
Funkar sisådär då det är svårt att avgränsa.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

 

torbjorn

  • Inlägg: 13743
    • Medelpad
SV: Sökfuntion
« Svar #2 skrivet: 23 apr-16 kl 22:14 »
Förr fanns det en "inbyggd" sökfunktion i forumet, men den lastade ner servern så svårt att forumet blev odrägligt segt för alla användare om det var för många som gjorde sökningar samtidigt. Därför togs den bort och ersattes med Google-funktionen, trots den senares begränsningar.

Men en möjlighet är ju att man googlar på vanligt sätt och utnyttjar alla Googles möjligheter att lägga in olika styrtecken i söksträngar osv, och så avslutar man söksträngen med "site:alternativ.nu" (citationstecknen ska ju inte med i verkligheten).

Skogslurven

  • Inlägg: 8
    • Närke
SV: Sökfuntion
« Svar #3 skrivet: 24 apr-16 kl 20:13 »
Tack för svaren!

-Livet-

  • Inlägg: 27
    • -
SV: Sökfuntion
« Svar #4 skrivet: 08 sep-16 kl 19:57 »
dålit >:(

Lageshus

  • Inlägg: 80
    • Småland
SV: Sökfuntion
« Svar #5 skrivet: 16 aug-17 kl 11:45 »
Eftersom jag är ganska ny här, så vet jag ju inte hur det såg ut och fungerade tidigare, men åtminstone i appen finns söksymbolen med. Den verkar dock inte fungera alls, det blir alltid noll resultat vad man än söker på. Som ny användare som gärna vill göra rätt är det ganska frustrerande att inte kunna söka bland gamla inlägg. Att starta en ny tråd med en fråga som redan är besvarad ett antal gånger brukar i forummiljö resultera i irriterade svar med länkar till tidigare inlägg, eller är medlemmarna här extraordinärt tålmodiga med sådant? Visst, jag kan googla, och gör det också, men det vore ack så mycket enklare att söka här direkt.

Om sökfunktionen fortfarande är avstängd pga hög serverbelastning borde symbolen tas bort eller döljas.

Postat med Alternativ.nu´s app


WP

  • Inlägg: 168
    • Södermanland
SV: Sökfuntion
« Svar #6 skrivet: 16 aug-17 kl 14:22 »
Eftersom jag är ganska ny här, så vet jag ju inte hur det såg ut och fungerade tidigare, men åtminstone i appen finns söksymbolen med. Den verkar dock inte fungera alls, det blir alltid noll resultat vad man än söker på.
Postat med Alternativ.nu´s app


Håller lite med här :) Höll på att bli gråhårig eftersom det uppmanas att söka med sökfunktionen, både i texter på forumet och av medlemmar. Så bra idé att ta bort den texten och rutan för sök i appen om det är möjligt. Annars räcker google-sök ganska långt :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

389 gäster, 3 användare
JuliaM, Lynga, Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser